Zolderrenovaties populairder dan ooit
Dit blog is geplaatst op 16 februari 2021
In een jaar met hernieuwde interesse in klussen en woninginrichting, is de zolder een bijzonder populaire ruimte gebleken. De hoogste stijging in klusactiviteiten in de Europese huishoudens vond plaats op de zolder. Van kleine decoratieve klussen tot de installatie van nieuwe dakramen en dakkapellen. Dat is goed nieuws voor leveranciers van deze producten. Andere populaire ruimtes om te verbeteren waren de slaapkamer en woonkamer. Dit blijkt uit het maandelijkse onderzoek ‘The European Home Improvement Monitor’ dat in elf Europese landen wordt uitgevoerd.
European Home Improvement Monitor maandelijks onderzoek 2020 – USP Marketing Consultancy
Thuiswerken leidt tot veranderende woningbehoeften van de consument
De populariteit van zolderrenovaties wordt duidelijk beïnvloed door de lockdown situatie waarmee de meeste Europese landen het afgelopen jaar werden geconfronteerd. Naarmate meer mensen hun werk vanuit hun huis moesten doen, ontstond meer behoefte aan extra ruimte en een professionele werkplek. Hoewel de zolder niet de enige ruimte was waarin meer werd geklust, was de relatieve stijging bij de zolder het hoogst. Terwijl mensen meer tijd thuis doorbrengen is hun zolder, die voorheen weinig aandacht kreeg, nu ineens belangrijker geworden.
Slaapkamer en woonkamer ook vaker gerenoveerd
Andere gebieden in de woningen die bijzonder vaak vernieuwd werden tijdens het afgelopen jaar zijn de slaapkamer en woonkamer. Consumenten waren actiever in het uitvoeren van klussen in deze kamers en besteden ook meer geld aan het verbeteren ervan. Terwijl andere gebieden zoals de tuin en de keuken ook profiteerden van de toegenomen aandacht voor het huis, was de groei van deze ruimtes relatief beperkt. Dit heeft mogelijk te maken met winkelsluitingen gedurende het hele jaar van tuincentra en keukenshowrooms in verschillende Europese landen.
De European Home Improvement Monitor verschijnt begin februari 2021 en bevat per productcategorie en land volledige inzichten over de ontwikkelingen in 2020 met betrekking tot woningverbetering. De resultaten zijn beschikbaar voor alle belangrijke categorieën in Doe-Het-Zelf.
18 februari 2021 11:35
Benno Nijenhuis reageerde op B2B2C: de consument als klant van je B2B-bedrijf met: Hallo Saskia, een interessant onderwerp dat bij ons ook hoog op de agenda staat. Hebben jullie meer ervaring cq voorbeelden?
3 juli 2018 20:00
Dirk van der Lee reageerde op De medewerker aan het stuur met: Geweldige blog van Elske! Ze slaat de spijker op zijn kop. Juist de uitdaging om de medewerker 'mee' krijgen als…
3 juli 2018 20:00
Dirk van der Lee reageerde op De medewerker aan het stuur met: Geweldige blog van Elske! Ze slaat de spijker op zijn kop. Juist de uitdaging om de medewerker 'mee' krijgen als…