Zes tips om bestaande content te gebruiken in je strategie

Een maandje geleden schreef ik in mijn blog waar je op moet letten als je content wilt recyclen. Dit is noodzakelijk omdat je oude content niet zomaar over kunt nemen. Ondanks dat kan het wel heel handig en interessant zijn om eens te zoeken naar wat ‘oude’ creaties. De mogelijkheden van het hergebruiken van content zijn namelijk enorm. Je kan er niet alleen een nieuw publiek mee aanspreken of je boodschap extra kracht bij zetten, maar je kan ook je SEO een zetje in de goede richting geven. Deze keer geef ik zes tips hoe je bestaande content kunt gebruiken in je strategie. 

Kijk met welke bestaande content je mooie nieuwe middelen kunt creëren!

#1. Je kunt terugblikken op oude artikelen, blogs of video’s. Wat is er inmiddels veranderd sinds de eerste versie en welke ontwikkelingen zijn relevant voor de doelgroep? Je kunt op basis van eerdere content vervolgartikelen schrijven waarin je deze veranderingen meeneemt en toelicht.

#2. Zoals ik de vorige keer al schreef kun je content die je al eerder gebruikt hebt analyseren. Zo kun je bijvoorbeeld je best gelezen blogs verzamelen en samenvoegen in één nieuwe blog, een nieuwsbrief of zelfs in een E-book. Dit kun je ook doen met een succesvolle social mediapost.

#3. Oude content in een nieuw jasje steken behoort natuurlijk ook tot de opties. Je kunt die ene video gebruiken om nu een artikel over te schrijven of je kunt een whitepaper omzetten in een overzichtelijke infographic. Zo voorkom je dat je twee keer dezelfde content online zet, maar zorg je er wel voor dat je doelgroep nogmaals in aanraking komt met de informatie.

#4. Je doelgroep om input vragen is altijd een goede manier om content te verzamelen. Zo krijg je ook eens informatie vanuit een andere hoek. Organiseer bijvoorbeeld een fotowedstrijd onder je trouwe fans en gebruik deze beelden later zelf nog eens. User generated content heet dat.

#5. Onder het mom van “zelfde content, ander kanaal”, kun je proberen bestaande content op een andere plaats te verspreiden. Kijk of je blogs op een andere website geplaatst kunnen worden of plaats een bestaande infographic ook eens op Facebook of Instagram. Zo bereik je een ander, groter publiek met minimale inspanning.

#6. Maak gebruik van een evenement dat binnen je bedrijf plaatsvindt. Dit is de ideale manier om veel content te verzamelen en later te recyclen. Een video die daar gemaakt is, kun je gebruiken om een artikel of blog over te schrijven, maar ook om een aftermovie te produceren met de hoogtepunten van die dag.

Je doelgroep om input vragen is altijd een goede manier om content te verzamelen.

Wat je ook gaat doen, houd in gedachte natuurlijk altijd de aandachtspunten uit mijn vorige blog erbij. Ga eens op ontdekkingsreis binnen je bedrijf en kijk met welke bestaande content je mooie nieuwe middelen kunt creëren! Waar ga jij mee aan de slag?


Over de auteur: Julia Mijnster

Na haar studie Bedrijfscommunicatie aan de hogeschool Utrecht is Julia in april 2019 gestart als contentmarketeer bij BouwStijl Media, wat onderdeel is van Bouwkennis. Ze is de jongste van het team en houdt van schrijven voor zowel print als online. Daarnaast vindt zij het leuk om zich in te leven in de doelgroep door hen te interviewen om vervolgens sterke content te creëren in hun tone of voice.

Geef een reactie

Uw privacy en het gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies om de inhoud en de marketing van onze website te personaliseren, extra functies te bieden en websiteverkeer te analyseren.

Per categorie; functioneel of marketing, wordt duidelijk aangegeven waar de cookies voor dienen. U kunt zelf bepalen welke cookies aan of uit mogen staan.

Wanneer u direct op ‘Accepteren’ klikt dan gaat u akkoord met de toepassing van alle cookies binnen deze website.

Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens en gebruik van cookies kunt u vinden in onze privacyverklaring.

x

  • Functioneel
  • Marketing

Deze website gebruikt cookies die voor de functionaliteit van de website noodzakelijk zijn. Denk aan basisfuncties, instellingen, pagina-navigatie en o.a. toegang tot beveiligde delen van de website. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. Deze cookies zijn verplicht om te accepteren. Gegevens die via Google Analytics worden verwerkt zijn allemaal anoniem en bevatten geen persoonsgegevens.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
_ga Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 2 Jaar HTTP
_gat Google Analytics Beperkt het aantal geregistreerde gegevens voor Google 1 Minuut HTTP
_gid Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 1 Dag HTTP
ysdb-cookiealert bouwkennisblog.nl Bijhouden geaccepteerde cookies 1 Jaar HTTP
ysdb-cookiealert-hash bouwkennisblog.nl Bijhouden of de cookies aangepast zijn 1 Jaar HTTP

Deze website gebruikt cookies die worden gebruikt om een optimale beleving te bieden aan bezoekers. Via deze cookies kunnen we continu onze diensten versterken en verbeteren. We houden bijvoorbeeld in de gaten wat de meest favoriete pagina’s zijn. Wij maken op basis van onze cookies GEEN gebruik van advertenties. Alle gegevens zijn anoniem en niet traceerbaar naar de bezoeker.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
Hotjar, _hjUserId _hjIncludedInSample Hotjar Om inzicht te krijgen in waar gekeken en geklikt wordt op onze website wordt gebruik gemaakt van Hotjar cookies. Met behulp van de gegevens die door deze cookies worden verzameld kunnen we analyseren wat er op de website gedaan wordt om de website te kunnen verbeteren. 1 Jaar HTTP