Wie gaat de uitdaging aan? Inspireer het reclamebureau!

file7431278621848Het is vakantie. Even geen vaste routines en de waan van alledag. Tijd voor andere dingen en ruimte om van afstand en vanuit een ander perspectief naar de dagelijkse dingen te kijken. Kortom, tijd voor reflectie. Men zegt wel eens dat de ene helft van Nederland de andere helft adviseert. Blogs zijn hier een mooi voorbeeld van. Ook op dit platform wordt enorm veel kennis, inzichten en ervaringen gedeeld. De grote vraag is: wat doet de ontvanger met al die goed bedoelde adviezen? Verandert het de kijk op de wereld? Gaat men er actief mee aan de slag? Leidt het tot een andere kijk op communicatie in de bouw? Biedt het een helpende hand in moeilijke tijden?

Gezocht: bedrijven die inspireren

Tijd voor een proef op de som. In het afgelopen jaar heb ik in mijn blogs, vanuit communicatieperspectief, opgeroepen tot nadenken over het eigen merk. Om te komen tot nieuwe ideeën, concepten en marketinginnovaties. Door meer ondernemerschap ten toon te spreiden, nieuwe concepten of een nieuwe werkwijze uit te vinden, lef te tonen en je eigen organisatie en merk karakter te geven. De grote vraag is: lukt dat? Wordt er bij aannemers en bouwbedrijven gewerkt aan écht onderscheidende, inspirerende producten, dienstverlening en/of proposities? Zijn er bedrijven die de crisis als een gegeven beschouwen en die ondanks dat, of misschien zelfs dankzij, mogelijkheden zien om zich zelf opnieuw uit te vinden en kansen te benutten?

Wie gaat de uitdaging aan?

Om te toetsen in welke mate het borrelt en bruist in de sector dagen wij bouwbedrijven uit hun ‘blue ocean’ met ons te delen. Vertel ons in het kort met welke vernieuwing je bezig bent, op welke wijze dit zich echt onderscheidt en wat je wilt bereiken. De case die mijn collega’s en mij het meest weet te inspireren, voorzien wij graag van een aantal creatieve impulsen en krijgt aandacht in de volgende blog. Gewoon om het gesprek tussen blogger en lezers op gang te brengen. En om de hoop levend te houden dat de bouw zichzelf opnieuw kan uitvinden en tot nieuwe, inspirerende innovaties kan komen. Wie daagt ons uit?


Over de auteur: Michel de Bruin

Managing Partner bij het Rotterdamse B2B reclamebureau Admix. Zoekt vanuit een ondernemende geest continu naar mogelijkheden om merken (nieuw) leven in te blazen. Helpt bedrijven in voornamelijk Bouw en Dienstverlening met het uitstippelen van onderscheidende en winnende strategieën. Heeft de ambitie om communicatie in de bouw een stevige impuls te geven richting de toekomst. Een interessante uitdaging. Te meer omdat te veel bedrijven blijven hangen in verouderde communicatiemodellen en gedragspatronen. Zijn vraag aan directies: 'Wil je meedoen of winnen'? Michel is regelmatig spreker bij bedrijven en B2B marketingsessies.

5 reacties op “Wie gaat de uitdaging aan? Inspireer het reclamebureau!

  1. Anoniem om

  2. Sebastiaan Canton schreef:

    Beste Michel,
    een nobele oproep.. 😉
    Ik ben dan ook benieuwd wie zijn vernieuwende ideeën in een vroeg stadium wil prijsgeven. Social media is natuurlijk ‘open’, maar dit is misschien wat veel gevraagd.

  3. Michel de Bruin schreef:

    Hoi Sebastiaan,

    Leuk dat je reageert. Ben net terug van vakantie dus de reactie liet even op zich wachten.
    Waar wij nieuwsgierig naar zijn, is of er in de bouw echt nieuwe concepten in ontwikkeling zijn, nieuwe visies ontstaan, bedrijven boven het maaiveld willen uitsteken. Als een bedrijf overtuigd is dat ze echt wat anders in handen hebben, denken wij daar als bureau graag vrijblijvend en vertrouwelijk in mee. Als de uitkomsten positief zijn, is het leuk om dat te delen met de lezers van Bouwkennis blog. Maar uiteraard pas als het moment daar is. Social media is geen doel op zich. Kortom, wie durft?

  4. Björn Bouwmeester | Heembouw schreef:

    We hebben dit jaar al laten zien dat we winnaars zijn, we wonnen de IndustrialSocialMedia Award. Een prachtige ervaring met mooie resultaten. Dit geeft ons nog meer energie om ook op andere vlakken te excelleren en te innoveren.
    Wij zijn bezig met de ontwikkeling van een concept dat zich niet focust op de 15% leegstaande kantoren, maar op de 85% van de kantoren dat wel in gebruik is. Een groot deel van deze kantoren voldoet op dit moment niet aan de wensen van de gebruikers qua comfort, duurzaamheid en flexibiliteit voor Het Nieuwe Werken.
    Ons concept richt zich op de renovatie van deze verouderde kantoren tot “kantoren van de toekomst”, waarbij de gebruiker tijdens de renovatie in het gebouw kan blijven werken!
    Om onze expertise op dit vlak te kunnen tonen is er behoefte aan onderscheidende content om de markt te inspireren. Hiervoor kunnen we zeker wel een aantal creatieve impulsen gebruiken.

  5. Michel de Bruin schreef:

    Beste Björn, goed dat Heembouw de uitdaging aangaat! Jullie zijn van harte welkom bij Admix om een paar uur te sparren. Hopelijk kunnen wij zorgen voor een extra impuls.

Geef een reactie