Werken ‘vanuit huis’ of werken ‘aan je huis’?

Klussen in en rondom de woning is populair. Hoewel in veel Europese landen doe-het-zelfwinkels werden gedwongen om hun deur te sluiten als gevolg van de pandemie, was dit in Nederland niet het geval. Consumenten werken wel meer vanuit huis en besteden veel meer tijd aan het verbeteren van hun woning. Consumenten bestelden veel meer producten voor hun klussen online in de afgelopen periode. Maar momenteel vindt een grote groep het ook weer veilig genoeg om naar de bouwmarkt te gaan. Dit kan worden geconcludeerd uit de mei-meting van het consumentenonderzoek ‘The European Home Improvement Monitor’ van USP Marketing Consultancy. Een multi-cliënt online enquête in 11 landen onder 26.400 consumenten. Elke maand worden interviews gehouden over een bepaalde trend in de home-improvementmarkt (denk aan online kopen, DIY vs DIFM, A-merken vs private labels en ga zo maar door). De afgelopen maanden zijn enkele coronagerelateerde vragen voorgelegd aan de consumenten.

European Home Improvement Monitor mei-update – USP Marketing Consultancy 

Meer tijd besteden aan verbeteren van de woning

Consumenten besteden meer tijd aan klussen als gevolg van de coronavirus. In mei gaf gemiddeld 25% van de Europese consumenten aan dat ze meer klussen deden, tegenover 14% van de consumenten die juist minder hadden geklust. Kortom, een plus van 11%.

Uiteraard zijn er grote verschillen tussen de 11 landen in dit onderzoek. Een belangrijke factor voor de verschillen is de strictheid van de lockdown en of de bouwmarkten gesloten zijn. Zo gaf 32% van de consumenten in Nederland, waar bouwmarkten nooit sloten, aan dat ze meer klussen deden en slechts 8% gaf aan minder werk te doen als gevolg van de coronacrisis. Aan de andere kant van het spectrum vinden we Polen, waar 18% zei meer te klussen versus 24% die minder klussen hadden gedaan. Daarnaast zien we dat leeftijd een bepalende factor is. Millennials klussen met name vaker als gevolg van het coronavirus in vergelijking met andere leeftijdsgroepen.

Consumenten durven weer naar de bouwmarkt

Steeds meer consumenten zijn voelen zich vertrouwd om bouwmarkten te bezoeken. De meerderheid van de Europese consumenten geeft nog steeds aan liever openbare plaatsen, waaronder bouwmarkten te vermijden. Echter is de groep die wel een bouwmarkt durft te bezoeken in een maand tijd gegroeid met 17% t.o.v. april. De verwachting is dat dit aantal de komende weken nog hoger wordt. Dit zal de komende drie maanden maandelijks worden gemeten in het onderzoek.


Geef een reactie

Uw privacy en het gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies om de inhoud en de marketing van onze website te personaliseren, extra functies te bieden en websiteverkeer te analyseren.

Per categorie; functioneel of marketing, wordt duidelijk aangegeven waar de cookies voor dienen. U kunt zelf bepalen welke cookies aan of uit mogen staan.

Wanneer u direct op ‘Accepteren’ klikt dan gaat u akkoord met de toepassing van alle cookies binnen deze website.

Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens en gebruik van cookies kunt u vinden in onze privacyverklaring.

x

  • Functioneel
  • Marketing

Deze website gebruikt cookies die voor de functionaliteit van de website noodzakelijk zijn. Denk aan basisfuncties, instellingen, pagina-navigatie en o.a. toegang tot beveiligde delen van de website. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. Deze cookies zijn verplicht om te accepteren. Gegevens die via Google Analytics worden verwerkt zijn allemaal anoniem en bevatten geen persoonsgegevens.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
_ga Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 2 Jaar HTTP
_gat Google Analytics Beperkt het aantal geregistreerde gegevens voor Google 1 Minuut HTTP
_gid Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 1 Dag HTTP
ysdb-cookiealert bouwkennisblog.nl Bijhouden geaccepteerde cookies 1 Jaar HTTP
ysdb-cookiealert-hash bouwkennisblog.nl Bijhouden of de cookies aangepast zijn 1 Jaar HTTP

Deze website gebruikt cookies die worden gebruikt om een optimale beleving te bieden aan bezoekers. Via deze cookies kunnen we continu onze diensten versterken en verbeteren. We houden bijvoorbeeld in de gaten wat de meest favoriete pagina’s zijn. Wij maken op basis van onze cookies GEEN gebruik van advertenties. Alle gegevens zijn anoniem en niet traceerbaar naar de bezoeker.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
Hotjar, _hjUserId _hjIncludedInSample Hotjar Om inzicht te krijgen in waar gekeken en geklikt wordt op onze website wordt gebruik gemaakt van Hotjar cookies. Met behulp van de gegevens die door deze cookies worden verzameld kunnen we analyseren wat er op de website gedaan wordt om de website te kunnen verbeteren. 1 Jaar HTTP