Toch nog even terugblikken: top-5 best gelezen BouwKennisBlogs 2017

best gelezen

Laten we 2018 starten met goed nieuws: contentmarketing wordt ook dit jaar alsmaar groter! Uit het B2B marketing onderzoek van Online Succes blijkt dat de marketing strategische focus voor 79% van de respondenten in 2018 op contentmarketing zal liggen. Van de Nederlandse B2B marketeers zet maar liefst 71% contentmarketing al in.

Als marketingblog voor de bouwsector kunnen we het belang van contentmarketing ook nooit te veel benadrukken. Hoewel de focus nu op het nieuwe jaar ligt, willen we toch graag nog heel even terug naar 2017. Het zou zonde zijn om niet te leren van de topics die het meest leven in onze sector, toch? Daarom blikken we in dit blogartikel nog één keer terug naar 2017 en bespreken we de top 5 van onze best gelezen blogs van het afgelopen jaar.

1. Top 10 inspirerende drone video’s voor de bouw

Video in contentmarketing is toegankelijk en succesvol. En wat is er mooier dan video’s uit de bouw en van eigen bodem? Zo kun je bijvoorbeeld met drones spectaculaire beelden maken. Maar wat maakt nu dat een drone video ook echt heel gaaf is? Blogger Björn Bouwmeester ging op zoek naar inspiratie via social media en kwam zo tot een top 10 van inspirerende drone video’s voor de bouwsector. Zijn zoektocht wordt beloond met een eerste plaats in deze top 5 en dat maakt het blog van Björn het best gelezen BouwKennisBlog van 2017!

2. Geen DESTEP maar VETEP: Marktanalyses doe je in de bouw anders

De DESTEP-analyse, wie kent hem niet? Tijdens een marktetinggeoriënteerde studie een absolute must om van binnen naar buiten te kennen. Maar hoe toepasbaar is dit model eigenlijk in de B2B? In een B2B-branche als de bouwsector is dit helemaal niet zo geschikt laat Edwin Vlems ons in dit blog zien. Hij introduceert daarom het VETEP model, waarin de demografische en sociaal-culturele ontwikkelingen achterwege gelaten kunnen worden. Daarentegen wordt er in zijn model wel gekeken naar verticale ontwikkelingen. Hoe dit precies zit? Je leest het in dit blog wat op de tweede plaats staat in deze top 5.

3. Vijf veelgemaakte SEO-fouten die écht niet meer kunnen

Het besef dat je website en andere online kanalen goed vindbaar moeten zijn, leek anno 2017 te zijn doorgedrongen tot vrijwel alle bedrijven in de bouwsector. Toch zag contentmarketeer Kenny de Vilder dat het voor velen nog een lastig begrip was, Search Engine Optimalisation (SEO). Ook zag hij dat er in de sector op dit vlak nog veel winst behaald kon worden. Daarom schreef Kenny dit blog waarin hij in gaat op vijf veelvoorkomende SEO-fouten. Een absolute must om te lezen voor iedere (content)marketeer!

4. Efficiënte aanpak in BIM

Als eigenaar van bouwkundePro deelt blogger Maurice van Dinther graag zijn kennis over BIM. En dat zijn blogs geliefd zijn blijkt ook weer uit zijn notering in deze top 5 van de best gelezen blogs van 2017! In dit blog deelde Maurice zijn ervaringen met een grootschalig BIM project waar hij destijds mee bezig was. Hoe krijg je zo’n complex proces nou efficiënt gestroomlijnd? Dit en meer beschrijft Maurice in dit blogartikel!

5. 6 veelvoorkomende verbouwingen na aankoop huis

Last but not least in het rijtje vinden we het blog van Olivier Tardieu. Een huis kopen dat meteen perfect is.. dat klinkt goed, maar in de praktijk maar zelden het geval! Veel kopers willen vaak toch nog het één en ander veranderen aan hun nieuwe woning. Voor aannemers liggen hier dus ook zeker kansen! In dit blog zet Olivier zes van de meest voorkomende verbouwingen na de aankoop van een huis op een rijtje.

We hopen dat 2018 ook voor jou een succesvol jaar wordt op het gebied van contentmarketing! Heb je nog vragen? Of wil je ook jouw kennis en ervaring delen op het BouwKennisBlog? Laat het ons weten via de comments!


Over de auteur: BouwKennis Redactie

Naast artikelen van vaste bloggers en gastbloggers, vind je op het BouwKennisBlog diverse artikelen uit de pen van de redactie van BouwKennis. Deze inhoudelijke artikelen gaan vooral over onderwerpen binnen of buiten de bouwbranche die stuk voor stuk van grote invloed zijn op het beleid en de dagelijkse praktijk van ondernemingen die werkzaam zijn in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Denk hierbij aan de economie, demografie en woning- en utiliteitsbouw. Zoals je van BouwKennis gewend bent, worden deze onderwerpen gevat in weldoordachte, goed onderbouwde artikelen die duidelijk maken in welke richting de sector echt beweegt.

Geef een reactie

Uw privacy en het gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies om de inhoud en de marketing van onze website te personaliseren, extra functies te bieden en websiteverkeer te analyseren.

Per categorie; functioneel of marketing, wordt duidelijk aangegeven waar de cookies voor dienen. U kunt zelf bepalen welke cookies aan of uit mogen staan.

Wanneer u direct op ‘Accepteren’ klikt dan gaat u akkoord met de toepassing van alle cookies binnen deze website.

Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens en gebruik van cookies kunt u vinden in onze privacyverklaring.

x

  • Functioneel
  • Marketing

Deze website gebruikt cookies die voor de functionaliteit van de website noodzakelijk zijn. Denk aan basisfuncties, instellingen, pagina-navigatie en o.a. toegang tot beveiligde delen van de website. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. Deze cookies zijn verplicht om te accepteren. Gegevens die via Google Analytics worden verwerkt zijn allemaal anoniem en bevatten geen persoonsgegevens.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
_ga Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 2 Jaar HTTP
_gat Google Analytics Beperkt het aantal geregistreerde gegevens voor Google 1 Minuut HTTP
_gid Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 1 Dag HTTP
ysdb-cookiealert bouwkennisblog.nl Bijhouden geaccepteerde cookies 1 Jaar HTTP
ysdb-cookiealert-hash bouwkennisblog.nl Bijhouden of de cookies aangepast zijn 1 Jaar HTTP

Deze website gebruikt cookies die worden gebruikt om een optimale beleving te bieden aan bezoekers. Via deze cookies kunnen we continu onze diensten versterken en verbeteren. We houden bijvoorbeeld in de gaten wat de meest favoriete pagina’s zijn. Wij maken op basis van onze cookies GEEN gebruik van advertenties. Alle gegevens zijn anoniem en niet traceerbaar naar de bezoeker.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
Hotjar, _hjUserId _hjIncludedInSample Hotjar Om inzicht te krijgen in waar gekeken en geklikt wordt op onze website wordt gebruik gemaakt van Hotjar cookies. Met behulp van de gegevens die door deze cookies worden verzameld kunnen we analyseren wat er op de website gedaan wordt om de website te kunnen verbeteren. 1 Jaar HTTP