Top 5 best gelezen blogs september 2018

Als we uit het raam kijken, zien we dat de herfst onmiskenbaar zijn intrede doet op deze eerste dag van oktober. September is voor ons als BouwKennis altijd een maand die voorbij vliegt met als een van de grote hoogtepunten ons jaarlijkse congres, de BouwKennis Jaarbijeenkomst. Het thema van dit jaar was ‘De toekomst van marketing’ en we kijken terug op een geslaagde dag! Kon je helaas niet aanwezig zijn, maar ben je wel benieuwd wat er allemaal is besproken? We hebben de hoogtepunten van deze dag samengevat in een terugblik.

Wat betreft september rest ons alleen nog met jullie te delen welke blogs er het best gelezen zijn. De volgende artikelen zijn namelijk zeker de moeite waard om nog eens terug te lezen!

1. Materialenpaspoort: het begin van circulair bouwen

Maurice van Dinther is alles behalve een onbekende op het BouwKennisBlog. Zijn artikelen zijn dan ook regelmatig terug te vinden in onze top 5. Ook deze maand staat hij wederom met stip op 1 met dit artikel. Want wil je écht circulair gaan? Begin dan met het genereren van een materialenpaspoort voor al je projecten, is de boodschap van dit blog. Maurice vertelt je wat het is, waarom het er is en hoe het werkt in de praktijk! Een must read voor iedere opdrachtgever, architect of bouwer!

2. De moeizame relatie tussen bouw en marketing

Een mooie tweede plaats is er deze maand voor het blog van Piet Oskam. In dit artikel beschrijft Piet de moeizame relatie tussen bouw en marketing. Want bouw en marketing hebben altijd al een moeizame relatie gehad. Het bouwproces is gefragmenteerd, het zicht op de eindklant is vaag of ontbreekt en de bouwende partijen klauteren over elkaar heen en ‘halen niet het beste bij elkaar naar boven’. Ondertussen staan de ontwikkelingen niet stil. Zowel de bouwsector als het marketingvak zijn verder gegroeid naar volwassenheid, krijgen meer oog voor elkaar en hebben elkaar meer te bieden. Hoe ga je hiermee om? Je leest er meer over in dit artikel!

3. Betekenis van een plek

Vakantie is voor velen een tijd van reflectie, zo ook voor blogster Anjelica Cicilia. Het is een tijd om stil te staan, terug te kijken en te analyseren waar je mee bezig bent. Maar vooral ook tijd om te dromen, inspiratie op te doen en na te denken over wat beter kan en moet. Het bezoeken van nieuwe plekken, cultuur opsnuiven en het opdoen van nieuwe ideeën. Maar wat bepaalt precies in welke mate een plek ons raakt? En hoe creëren we betekenisvolle plekken? Anjelica neemt je in haar blog mee in deze vragen.

4. Mobiliteit: ondergeschoven kindje in de verstedelijkingsopgave

Mobiliteit: er wordt veel over gesproken, maar wat wordt er concreet gedaan aan de uitdagingen die er zijn? We weten dat er voor de komende jaren in Nederland een aanzienlijke verstedelijkingsopgave ligt. De woningbouwopgave is groot en complex, terwijl er ook ruimte moet blijven voor (nieuwe) bedrijfslocaties en ruimte voor groen. Die verstedelijkingsopgave brengt met zich mee dat er slim moet worden nagedacht over het inpassen van wonen, werken, winkelen en recreëren, naast elkaar, in de stad. Hiervoor is een goed functionerende mobiliteit benodigd, maar hoe realiseren we dit? Op deze vraag gaat Leontien de Waal dieper in in haar nieuwste blog!

5. Growth hacking in de bouwsector: wat kan je ermee?

Last but not least in deze top 5 vinden we dit blog over growth hacking van contentmarketeer Kenny de Vilder. Het ‘fenomeen’ growth hacking komt in het marketinglandschap steeds vaker voorbij. Er zijn grote succesverhalen bekend van bedrijven die dankzij growth hacking fors groeiden. Maar moeten we hier ook iets mee in de bouwsector? Wat kan het betekenen in onze branche? In dit blog geeft Kenny je het antwoord op deze vragen en vertelt hij je hoe je ermee kan beginnen!


Over de auteur: BouwKennis Redactie

Naast artikelen van vaste bloggers en gastbloggers, vind je op het BouwKennisBlog diverse artikelen uit de pen van de redactie van BouwKennis. Deze inhoudelijke artikelen gaan vooral over onderwerpen binnen of buiten de bouwbranche die stuk voor stuk van grote invloed zijn op het beleid en de dagelijkse praktijk van ondernemingen die werkzaam zijn in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Denk hierbij aan de economie, demografie en woning- en utiliteitsbouw. Zoals je van BouwKennis gewend bent, worden deze onderwerpen gevat in weldoordachte, goed onderbouwde artikelen die duidelijk maken in welke richting de sector echt beweegt.

Geef een reactie

Uw privacy en het gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies om de inhoud en de marketing van onze website te personaliseren, extra functies te bieden en websiteverkeer te analyseren.

Per categorie; functioneel of marketing, wordt duidelijk aangegeven waar de cookies voor dienen. U kunt zelf bepalen welke cookies aan of uit mogen staan.

Wanneer u direct op ‘Accepteren’ klikt dan gaat u akkoord met de toepassing van alle cookies binnen deze website.

Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens en gebruik van cookies kunt u vinden in onze privacyverklaring.

x

  • Functioneel
  • Marketing

Deze website gebruikt cookies die voor de functionaliteit van de website noodzakelijk zijn. Denk aan basisfuncties, instellingen, pagina-navigatie en o.a. toegang tot beveiligde delen van de website. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. Deze cookies zijn verplicht om te accepteren. Gegevens die via Google Analytics worden verwerkt zijn allemaal anoniem en bevatten geen persoonsgegevens.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
_ga Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 2 Jaar HTTP
_gat Google Analytics Beperkt het aantal geregistreerde gegevens voor Google 1 Minuut HTTP
_gid Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 1 Dag HTTP
ysdb-cookiealert bouwkennisblog.nl Bijhouden geaccepteerde cookies 1 Jaar HTTP
ysdb-cookiealert-hash bouwkennisblog.nl Bijhouden of de cookies aangepast zijn 1 Jaar HTTP

Deze website gebruikt cookies die worden gebruikt om een optimale beleving te bieden aan bezoekers. Via deze cookies kunnen we continu onze diensten versterken en verbeteren. We houden bijvoorbeeld in de gaten wat de meest favoriete pagina’s zijn. Wij maken op basis van onze cookies GEEN gebruik van advertenties. Alle gegevens zijn anoniem en niet traceerbaar naar de bezoeker.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
Hotjar, _hjUserId _hjIncludedInSample Hotjar Om inzicht te krijgen in waar gekeken en geklikt wordt op onze website wordt gebruik gemaakt van Hotjar cookies. Met behulp van de gegevens die door deze cookies worden verzameld kunnen we analyseren wat er op de website gedaan wordt om de website te kunnen verbeteren. 1 Jaar HTTP