Top 5 best gelezen blogs mei 2017

blogsDe maand is alweer voorbij en dat betekent dat we kunnen terugblikken op de best gelezen blogs van de maand mei. Er zijn weer veel inspirerende onderwerpen langsgekomen. Met name de ontwikkelingen op de woningmarkt worden op de voet gevolgd door onze lezers. Ook waren marketingonderwerpen in de afgelopen maand onmiskenbaar aanwezig op ons blog.

Onderstaand vind je de vijf best gelezen blogs van de maand mei. We zijn erg benieuwd naar jouw mening! Kun jij je vinden in deze top-5? Welke blogs heb jij in mei met de meeste interesse of misschien wel verbazing gelezen? Laat gerust een reactie achter!

1. Bijzondere tijden voor de woningmarkt

Het blog van Maurice van Loon is met stipt op nummer 1 van deze top-5 geëindigd. Maurice werkt inmiddels een halfjaar als marktanalist bij BouwKennis en in zijn blog omschrijft hij de ontwikkelingen die hij in deze periode op de woningmarkt heeft gezien. Je leest onder andere wat er momenteel speelt op het gebied van nieuwbouw. Zou het zo kunnen zijn dat gemeentes een te hoge prijs voor bouwkavels vragen?

2. Een veelgemaakte funnel-fout die jij ook maakt en geld kost

Nico Oud is Growth Marketer en helpt bedrijven bij het realiseren van snelle groei met behulp van online marketing. In dit blog geeft hij een veelgemaakte funnel-fout prijs, die jij waarschijnlijk ook maakt. Vanuit de lezers is er veel interesse in het optimaliseren van de salesfunnel, want Nico’s blog is het op één na best gelezen blog van mei.

3. Waar komt de vraag naar eengezinswoningen vandaan?

Jacco Ridderhof deelt ieder kwartaal zijn visie op de ontwikkelingen in de markt. In dit blog gaat Jacco dieper in op de schommelingen de vergunningverlening momenteel kent. In de afgelopen jaren heeft er in de woningbouw een verschuiving plaatsgevonden in de richting van eengezinswoningen. Corporaties bouwen hoofdzakelijk meergezinswoningen. Particuliere opdrachtgevers bouwen nagenoeg alleen maar eengezinswoningen, maar hun aandeel in de totale woningbouwproductie is in de afgelopen jaren juist afgenomen. Waar komt deze verschuiving vandaan? Dat willen onze lezers ook graag weten gezien de statistieken!

4. Marketeer in Profiel: Marketing volgens Mathijs Leffers

Ieder kwartaal interviewt de BouwKennis redactie een marketeer die actief is in de bouwsector. In dit blog lees je het interview met Mathijs Leffers . Hij vervult de functie van Strategie & Marketing Manager voor Rexel Nederland sinds 2015. Zijn interview is ruim 190 keer gedeeld via LinkedIn en verdient een vierde plek in dit rijtje.

5. Aandacht maakt alles mooier

Aandacht maakt alles mooier. Een waarheid als een koe! Maar hebben we dit in de bouw altijd door of gebruiken we af en toe toch nog de “kaasschaafmethode”? Doris de Bruijn zet de lezers met haar nieuwste blog aan het denken! Haar blog sluit de top-5 van de afgelopen maand af.

Wat is jouw favoriete blog?


Over de auteur: BouwKennis Redactie

Naast artikelen van vaste bloggers en gastbloggers, vind je op het BouwKennisBlog diverse artikelen uit de pen van de redactie van BouwKennis. Deze inhoudelijke artikelen gaan vooral over onderwerpen binnen of buiten de bouwbranche die stuk voor stuk van grote invloed zijn op het beleid en de dagelijkse praktijk van ondernemingen die werkzaam zijn in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Denk hierbij aan de economie, demografie en woning- en utiliteitsbouw. Zoals je van BouwKennis gewend bent, worden deze onderwerpen gevat in weldoordachte, goed onderbouwde artikelen die duidelijk maken in welke richting de sector echt beweegt.

Geef een reactie