Top 5 best gelezen blogs maart 2019

Maart roert zijn staart: lenteweer is op komst. Kijken jullie er ook naar uit? Heerlijk om weer eens buiten te kunnen zitten en in de tuin bijvoorbeeld een boek te lezen. Over lezen gesproken, welke onderwerpen waren afgelopen maand populair? Wij blikken terug op de maand maart en zetten de best gelezen blogs voor je op een rijtje.

1. Maak van de oplevering een feest!

Op de eerste plaats van deze top 5 vinden we de blogpost van Piet M. Oskam. Van een feest is vaak geen sprake, als het om de oplevering van bouwwerken gaat. In de bouwpraktijk zijn we gewend geraakt aan begrippen als opleverfouten en -gebreken. Er is een lange weg te gaan van fouten naar feesten. De knop moet om, maar hoe? Piet vertelt je er meer over in dit interessante blog.

2. Marketeer in Profiel: Marketing volgens Bram van der Sanden

Ieder kwartaal verschijnt er een nieuwe editie van de BouwKennis KwartaalVisie. Voor de rubriek Marketeer in Profiel interviewen we een marketingprofessional uit de bouwsector. In de meest recente editie over influencer marketing gaven we het woord aan Bram van der Sanden. Hij is Marketing Manager bij Mitsubishi Elevator Europe B.V. Wil je weten wat marketing betekent voor Bram en wat zijn gouden marketingtip is voor 2019? Lees hier het interview op de tweede plaats terug van onze redactie.

3. Veranderingsmanagement in de praktijk

Hoe komt het toch dat we in veranderingstrajecten zo vaak tegen weerstand aanlopen? We zijn als leider (of ‘change agent’) vol goede bedoelingen en denken dat het in de toekomstige situatie beter wordt. Ondanks dit alles gaat lang niet altijd iedereen mee, zijn mensen het niet eens met de gemaakte keuzes of worden acties maar ‘half’ uitgevoerd. Waar moet je als beïnvloeder op letten? Hoe krijg je iedereen aan boord? Hans Heyda geeft je het antwoord op al deze vragen.

4. Hoe is Social Media in 2019 het beste in te zetten voor jouw bedrijf?

Vorig jaar schreef Dennis Heemskerk hoe Social Media in de bouw in te zetten was. Uit dit artikel bleek dat social media al lang niet meer was weg te denken uit ons leven. In 2019 is de inzet van social media voor bedrijven even belangrijk gebleven. Alleen is het gebruik van de platformen veranderd. Welke platformen zijn het populairst zijn en welke zijn het beste in te zetten voor jouw bedrijf? Lees dit in het artikel van Dennis, wat we terugvinden op nummer vier in dit overzicht.

5. Onbewust onveilig

20 maart 2019 was Bewust Veilig dag. Heel erg noodzakelijk, want er waren vorig jaar nog altijd twintig dodelijke ongevallen in de bouwsector en dat is hetzelfde aantal als een jaar ervoor. Er treedt dus geen verandering op. Terwijl het er in 2015 negen waren. Ook nog negen te veel, maar duidelijk minder dan nu. Hoe kan dit beter en kan dit voorkomen worden in de toekomst? Elske van de Fliert behandelt dit vraagstuk in deze blogpost.


Over de auteur: BouwKennis Redactie

Naast artikelen van vaste bloggers en gastbloggers, vind je op het BouwKennisBlog diverse artikelen uit de pen van de redactie van BouwKennis. Deze inhoudelijke artikelen gaan vooral over onderwerpen binnen of buiten de bouwbranche die stuk voor stuk van grote invloed zijn op het beleid en de dagelijkse praktijk van ondernemingen die werkzaam zijn in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Denk hierbij aan de economie, demografie en woning- en utiliteitsbouw. Zoals je van BouwKennis gewend bent, worden deze onderwerpen gevat in weldoordachte, goed onderbouwde artikelen die duidelijk maken in welke richting de sector echt beweegt.

Geef een reactie