Top 5 best gelezen blogs juli 2017

Voor de meesten van jullie is de vakantieperiode waarschijnlijk al aangebroken. Vorige week stond het nieuws er nog even bij stil. Wel of niet doorwerken in de bouwvak? Wij werken de zomer gewoon door en hebben weer een nieuwe top 5 voor jullie klaargezet!

De hot topics van deze maand zijn SEO, branding, contentmarketing, Internet of Things en bouwprocessen. Welk thema zie jij graag terug op het BouwKennisBlog?

1. Vijf veelgemaakte SEO-fouten die écht niet meer kunnen

Search Engine Optimalisation (SEO) of zoekmachineoptimalisatie is essentieel om je online vindbaarheid te verbeteren. Het besef dat anno 2017 je website en andere online kanalen goed vindbaar moeten zijn, is doorgedrongen tot vrijwel alle bedrijven in de bouwsector. Toch is het voor velen nog een lastig begrip. Dat blijkt nogmaals uit het nieuwste blog van Kenny de Vilder. Zijn artikel over vijf SEO-fouten die eigenlijk niet meer gemaakt kunnen worden, staat namelijk bovenaan deze top-5.

2. Project of proces, that’s the question

Het is zeker niet voor het eerst dat er een blog van Hans de Waay tussen de vijf best gelezen blogs staat. In de afgelopen maand blogde hij over bouwprojecten en bouwprocessen. En dan eigenlijk wat het verschil tussen beiden is. Want dat blijkt nog niet helemaal duidelijk bij de meesten. Processen in de bouw kunnen nog flink verbeterd worden. Er wordt bijvoorbeeld veel tijd verspild door lopen, wachten en zoeken. Hans vertelt in dit blog hoe we bouwprocessen verder kunnen optimaliseren.

3. Speel in op emoties, zorg voor goede branding

Het is kansloos te proberen om je, tussen die hoeveelheid informatie en in een concurrerende markt, te onderscheiden van andere organisaties door je te profileren met termen als klantgericht en ‘wij leveren kwaliteit’. Daar kiest volgens Marjet Rutten geen klant voor. Wat je dan wel moet doen? De klant begrijpen en inspelen op zijn emoties. Werk op deze manier aan je branding en word een sterk merk. Hoe je dat precies doet vertelt Marjet in de nummer 3 blog van deze maand.

4. Contentmarketing: met dit stappenplan creëer jij succes!

Contentmarketing is niet meer weg te denken, iedereen doet eraan of wil eraan doen. Op de vierde plek staat het blog van Boudewijn Goedhart over dit interessante onderwerp. Hij ontkent het belang van contentmarketing zeker niet, in tegendeel zelfs, maar wil wel graag meegeven dat je niet zomaar ‘even’ aan contentmarketing kunt gaan doen. Het in kaart brengen van buyer persona’s, de customer journey en het opstellen van een plan van aanpak vormt alleen al de basis. In dit blog gaat hij dieper in op het proces van contentmarketing.

5. De impact van IoT op de gebouwde omgeving

Internet of Things is een trendwoord dat hoge ogen gooit en na big data een van de meeste gehypte technologieën is. Bibianne Kerkhoff speelt hier slim op in door een blog te wijden aan dit onderwerp. Hiermee sluit ze deze top 5 dan ook af. IoT speelt volgens haar straks een rol in alle facetten van ons leven: werk, privé en de omgeving waarin wij leven. Tevens zorgt IoT niet alleen voor meer comfort voor de gebruiker, maar verbetert naar verwachting ook productieprocessen en biedt oplossingen voor problemen rond energie, gezondheidszorg en onderwijs.

Welke blogs hadden er volgens jou in deze top 5 moeten staan? Laat het ons weten!


Over de auteur: BouwKennis Redactie

Naast artikelen van vaste bloggers en gastbloggers, vind je op het BouwKennisBlog diverse artikelen uit de pen van de redactie van BouwKennis. Deze inhoudelijke artikelen gaan vooral over onderwerpen binnen of buiten de bouwbranche die stuk voor stuk van grote invloed zijn op het beleid en de dagelijkse praktijk van ondernemingen die werkzaam zijn in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Denk hierbij aan de economie, demografie en woning- en utiliteitsbouw. Zoals je van BouwKennis gewend bent, worden deze onderwerpen gevat in weldoordachte, goed onderbouwde artikelen die duidelijk maken in welke richting de sector echt beweegt.

Geef een reactie