Top 5 best gelezen blogs februari 2019

Wanneer we de afgelopen twee weken om ons heen keken naar de blauwe lucht, stralende zon, mensen op het terras of buiten wandelend zonder jas, dan zouden we bijna vergeten dat het pas februari is. Het regenachtige weer van vandaag zet ons helaas weer met beide benen op de grond, maar biedt tegelijkertijd wel de gelegenheid voor het lezen van dit blogartikel. Welke blogs zijn er in februari het best bekeken op het BouwKennisBlog? Wij vatten ze graag even voor je samen!

1. Inhaakkalender 2019 voor de bouw-, installatie- en vastgoedbranche

Met stip op één in deze top vijf: de inhaakkalender 2019 voor de bouw-, installatie- en vastgoedbranche van Sascha Murk en Inge Sijpkens. Wat zijn de leuke, grappige, interessante of mooie momenten om in je communicatie iets te doen? Op veler verzoek stelden de dames de kalender weer op! In deze inmiddels derde editie vind je wederom per maand een overzicht van momenten, evenementen en feestdagen waar je op in kunt haken in je communicatie.

2. Mobiliteit nu en in de toekomst

Bij mobiliteit in de toekomst heb je al snel de neiging te denken aan steden met alleen elektrisch vervoer, bijzondere hyperloopconstructies en Amazon-drones die met pakketjes rondvliegen. Revolutionaire concepten die voorlopig nog niet mainstream zullen zijn maar ons wel al jaren fascineren. De toenemende dichtheid van wonen, werken en recreëren vraagt om nieuwe mobiliteitsvormen die de druk op onze steden en het milieu verminderen. Het thema “mobiliteit” staat dan ook hoog op de agenda, maar wat doet het Rijk? En hoe zit het met deelmobiliteit? Op de tweede plaats vinden we dit super actuele en interessante blog van Anjelica Cicilia waarin zij je het antwoord geeft op onder andere deze vragen!

3. Marketing: ‘Revival of print’

Zoals uitzendbureaus indicatoren voor de economie zijn, zo zijn vertaalbureaus indicatoren voor trends in teksten en gebruikte media. Lang voordat de reclamewereld zich stortte op Google-vriendelijke teksten, was SEO al een vast onderdeel in onze dagelijkse vertaalpraktijk. Daardoor zit Medard Scholten als managing director van Blauvelt Bouwvertalingen met zijn neus op de huidige trends! En wat hem opvalt is dat hoewel alles tot 2017 was georiënteerd op internet, er nu juist een duidelijke tendens naar print zichtbaar is in de bouwsector. Hij vertelt je er meer over in dit blogartikel!

4. De bouwsector in 2025: ‘Digital first’ of Big Tech first?

De verwachtingen voor de bouwproductie zijn rooskleurig. Toch is het wel vervelend te concluderen dat er in de meest recente crisis veel capaciteit en kennis verloren is gegaan. Er wordt flink ingezet op het werven van nieuw personeel, maar ondertussen stijgen de prijzen van arbeid en materialen flink. Digitalisering en technologische innovatie zijn dus hard nodig om het eindproduct betaalbaar en van voldoende kwaliteit te houden. Maar wat doen bouwbedrijven, installateurs en afbouwbedrijven? Leontien de Waal geeft je het antwoord in haar nieuwste blog, wat we terugvinden in deze top vijf van meest gelezen blogs!

5. Motor voor verduurzaming

Als corporatie sta je voor een uitdagende opgave. Het is je taak om mensen goed en betaalbaar te huisvesten, en daar richt je je bedrijfsstructuur op in. Maar aan de andere kant ziet de overheid je als HET grote voorbeeld om de verduurzaming vlot te trekken. Maar is dat wel echt je taak als corporatie? Moet deze voorbeeldrol (motor) van de verduurzaming wel bij de corporatie liggen? Last but not least vinden we dit blog van Haico van Nunen, waarin je het antwoord krijgt op deze vragen!


Over de auteur: BouwKennis Redactie

Naast artikelen van vaste bloggers en gastbloggers, vind je op het BouwKennisBlog diverse artikelen uit de pen van de redactie van BouwKennis. Deze inhoudelijke artikelen gaan vooral over onderwerpen binnen of buiten de bouwbranche die stuk voor stuk van grote invloed zijn op het beleid en de dagelijkse praktijk van ondernemingen die werkzaam zijn in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Denk hierbij aan de economie, demografie en woning- en utiliteitsbouw. Zoals je van BouwKennis gewend bent, worden deze onderwerpen gevat in weldoordachte, goed onderbouwde artikelen die duidelijk maken in welke richting de sector echt beweegt.

Geef een reactie

Uw privacy en het gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies om de inhoud en de marketing van onze website te personaliseren, extra functies te bieden en websiteverkeer te analyseren.

Per categorie; functioneel of marketing, wordt duidelijk aangegeven waar de cookies voor dienen. U kunt zelf bepalen welke cookies aan of uit mogen staan.

Wanneer u direct op ‘Accepteren’ klikt dan gaat u akkoord met de toepassing van alle cookies binnen deze website.

Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens en gebruik van cookies kunt u vinden in onze privacyverklaring.

x

  • Functioneel
  • Marketing

Deze website gebruikt cookies die voor de functionaliteit van de website noodzakelijk zijn. Denk aan basisfuncties, instellingen, pagina-navigatie en o.a. toegang tot beveiligde delen van de website. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. Deze cookies zijn verplicht om te accepteren. Gegevens die via Google Analytics worden verwerkt zijn allemaal anoniem en bevatten geen persoonsgegevens.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
_ga Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 2 Jaar HTTP
_gat Google Analytics Beperkt het aantal geregistreerde gegevens voor Google 1 Minuut HTTP
_gid Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 1 Dag HTTP
ysdb-cookiealert bouwkennisblog.nl Bijhouden geaccepteerde cookies 1 Jaar HTTP
ysdb-cookiealert-hash bouwkennisblog.nl Bijhouden of de cookies aangepast zijn 1 Jaar HTTP

Deze website gebruikt cookies die worden gebruikt om een optimale beleving te bieden aan bezoekers. Via deze cookies kunnen we continu onze diensten versterken en verbeteren. We houden bijvoorbeeld in de gaten wat de meest favoriete pagina’s zijn. Wij maken op basis van onze cookies GEEN gebruik van advertenties. Alle gegevens zijn anoniem en niet traceerbaar naar de bezoeker.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
Hotjar, _hjUserId _hjIncludedInSample Hotjar Om inzicht te krijgen in waar gekeken en geklikt wordt op onze website wordt gebruik gemaakt van Hotjar cookies. Met behulp van de gegevens die door deze cookies worden verzameld kunnen we analyseren wat er op de website gedaan wordt om de website te kunnen verbeteren. 1 Jaar HTTP