Top 5 best gelezen blogs april 2017

Hoewel de weersomstandigheden de afgelopen weken anders deden geloven, hebben we de vierde maand van het jaar alweer achter ons gelaten. In april zijn er weer verschillende leuke en inspirerende blogartikelen gepubliceerd op het BouwKennisBlog. Heb je ze gemist? Geen ramp! In deze top 5 kijken we naar de blogs die het best gelezen zijn in april.

We zijn ook erg benieuwd naar jouw mening. Welke blogs heb jij in april met de meeste interesse of misschien wel verbazing gelezen? Laat gerust een reactie achter!

1. Hoe lang blijven marketing trucs nog werken?

Recentelijk las Michel de Bruin het boek True Brands van Mark van de Grift. True Brands staat voor een nieuwe generatie consumentenmerken die verder kijkt dan zichzelf, volledig transparant, empathisch zijn én die nieuwe generaties weten te boeien. De vraag die hij zichzelf stelde: gaan true brands ook in B2B het verschil maken? In zijn nieuwste blog probeert Michel deze vraag zo duidelijk mogelijk voor je te beantwoorden en dit was goed voor een eerste plaats in deze top 5!

2. 6 veelvoorkomende verbouwingen na aankoop huis

Op de tweede plaats vinden we het blog van Olivier Tardieu. Een huis kopen dat meteen perfect is. Klinkt goed, maar veel kopers willen vaak toch nog het één en ander veranderen aan hun nieuwe woning. Want het fijne aan een koophuis is immers dat je het helemaal eigen kunt maken. Voor aannemers liggen hierin ook kansen. Aan welke klussen en verbouwingen zijn nieuwe woningeigenaren bereid geld uit te geven?

3. #DuurzameZoektocht: Prof.ir. Elphi Nelissen: onze SMART City gaat kwaliteit van leven verbeteren

Veel bedrijven worstelen met duurzaamheid. Om hier meer inzicht in te krijgen ging Maarten van Ham in gesprek met partners, relaties, bedrijven om ons heen om hun visie op het gebied van duurzaamheid te vragen. De inzichten uit deze gesprekken deelt Maarten met ons via een reeks blogs! Het blog wat hij schreef naar aanleiding van zijn interview met Prof.ir. Elphi Nelissen staat in de top 3 van best gelezen blogs in april.

4. Wat doen we met de output?

Het lijkt soms wel alsof iedereen z’n bureau zo vol mogelijk probeert te plaatsen met beeldschermen. De hardwerkende mensen op kantoor zijn de complete dag bezig om zoveel mogelijk informatie te verzamelen en in een andere vorm om te zetten. Van een bestek een calculatie maken bijvoorbeeld. Of een tekening, een materiaalstaat en een enorme brei aan andere content. Alles is enorm belangrijk; want er gaat immers zoveel fout op de bouwplaats. Maar wat doen we nu eigenlijk met de output van al deze data? Dit vraagstuk stelt Hans de Waay aan de kaak in zijn blog!

5. In gesprek met de winnaar van de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2016: “dit is een enorme professionele erkenning geweest”

Last but not least in deze top 5 vinden we het interview van Kenny de Vilder met Hendrik Hulscher, regiomanager bij Van Wanrooij Bouw & Ontwikkeling B.V.. In 2016 sleepten zij de felbegeerde BouwKennis Marketing Jaarprijs in de wacht. Met nog 11 dagen resterend op de teller tot de inschrijving voor de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2017 sluit is dit blog zeker de moeite waard om te lezen! Want hoe is het om mee te dingen naar deze prijs? En wat brengt het winnen van de prijs allemaal teweeg?


Over de auteur: BouwKennis Redactie

Naast artikelen van vaste bloggers en gastbloggers, vind je op het BouwKennisBlog diverse artikelen uit de pen van de redactie van BouwKennis. Deze inhoudelijke artikelen gaan vooral over onderwerpen binnen of buiten de bouwbranche die stuk voor stuk van grote invloed zijn op het beleid en de dagelijkse praktijk van ondernemingen die werkzaam zijn in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Denk hierbij aan de economie, demografie en woning- en utiliteitsbouw. Zoals je van BouwKennis gewend bent, worden deze onderwerpen gevat in weldoordachte, goed onderbouwde artikelen die duidelijk maken in welke richting de sector echt beweegt.

Geef een reactie