Terugblik: BouwKennis BusinessClub 20 april

BKBC 2016Woensdag 20 april werd het thema contentmarketing behandeld op de BouwKennis BusinessClub. De BusinessClub bestaat uit een ontbijtsessie met beleidsmakers uit de bouw, die met elkaar in gesprek gaan over relevante marketingonderwerpen die de sector bezighouden. De bijeenkomst was opgedeeld in twee delen. Suzanne de Bakker presenteerde haar zelfgemaakte contentframework en vervolgens gingen de deelnemers zelf aan de slag in een workshop.

De ochtend begon zoals gebruikelijk met een update over de laatste productie en prognosecijfers. Jacco Ridderhof had de eer om weer eens iets positiefs over het consumentenvertrouwen te zeggen. In de ochtend van 20 april werd namelijk bekend gemaakt dat het consumentenvertrouwen is gestegen van -4 in maart tot 1 in april. De prognose voor de groei van de Nederlandse economie in 2016 wordt geschat op 2,1%. De voorspellingen over de ontwikkeling van de woningmarkt ziet er ook rooskleurig uit. Er zijn nog wel een aantal bedreigingen die de positieve ontwikkelingen in de weg kunnen staan. Onder andere de afnemende groei in China en de politieke onzekerheid over de vluchtelingenproblematiek zijn een bedreiging.

    Jacco Ridderhof over de woningmarkt: “Verwachting is dat we dit jaar het niveau van voor de crisis gaan behalen.”

Suzanne de Bakker

Suzanne de Bakker adviseert organisaties bij hun beginstappen op het gebied van contentmarketing. Ze biedt dan vooral hulp bij het opzetten van een contentmarketingstrategie. Ze heeft een Content Marketing Framework ontwikkeld dat hierbij kan helpen. Tijdens de BusinessClub heeft ze dit framework voor een groot gedeelte toegelicht. De vier grootste uitdagingen op het gebied van contentmarketing zijn uitgebreid besproken:

  • Hoe maak je buyer persona’s?
  • Hoe kun je je onderscheiden?
  • Hoe koppel je de onderscheidende content aan buyer persona’s en customer journey?
  • Wie creëert de content?

 

    Suzanne de Bakker: “Traditionele marketing is vooral vertellen hoe goed je bent, contentmarketing is laten zien zien hoe goed je bent.”

Tafellakensessie

De deelnemers konden in de tweede helft van de bijeenkomst meteen aan de slag met de kennis van Suzanne de Bakker. Tijdens de tafellakensessie schreven de kandidaten eerst hun grootste uitdagingen op bij het opzetten van een contentmarketingstrategie. Vervolgens discussieerden zij met elkaar over oplossingen voor deze uitdagingen. Hieronder vind je een collage van de uitdagingen en oplossingen van een aantal deelnemers.

BKBC tafellakensessie

Ben jij lid van de BusinessClub en wil je de belangrijkste uitkomsten nog eens nalezen? Ze staan voor je klaar in het online portal van de BusinessClub.

Bovenstaande terugblik omvat slechts een klein gedeelte van wat er tijdens de BusinessClub is behandeld. Wil jij de volgende editie op 29 juni over agile marketing absoluut niet missen? Meld je dan aan via onderstaande link.

Hopelijk tot dan!

Aanmelden

 


Over de auteur: BouwKennis Redactie

Naast artikelen van vaste bloggers en gastbloggers, vind je op het BouwKennisBlog diverse artikelen uit de pen van de redactie van BouwKennis. Deze inhoudelijke artikelen gaan vooral over onderwerpen binnen of buiten de bouwbranche die stuk voor stuk van grote invloed zijn op het beleid en de dagelijkse praktijk van ondernemingen die werkzaam zijn in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Denk hierbij aan de economie, demografie en woning- en utiliteitsbouw. Zoals je van BouwKennis gewend bent, worden deze onderwerpen gevat in weldoordachte, goed onderbouwde artikelen die duidelijk maken in welke richting de sector echt beweegt.

Geef een reactie

Uw privacy en het gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies om de inhoud en de marketing van onze website te personaliseren, extra functies te bieden en websiteverkeer te analyseren.

Per categorie; functioneel of marketing, wordt duidelijk aangegeven waar de cookies voor dienen. U kunt zelf bepalen welke cookies aan of uit mogen staan.

Wanneer u direct op ‘Accepteren’ klikt dan gaat u akkoord met de toepassing van alle cookies binnen deze website.

Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens en gebruik van cookies kunt u vinden in onze privacyverklaring.

x

  • Functioneel
  • Marketing

Deze website gebruikt cookies die voor de functionaliteit van de website noodzakelijk zijn. Denk aan basisfuncties, instellingen, pagina-navigatie en o.a. toegang tot beveiligde delen van de website. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. Deze cookies zijn verplicht om te accepteren. Gegevens die via Google Analytics worden verwerkt zijn allemaal anoniem en bevatten geen persoonsgegevens.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
_ga Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 2 Jaar HTTP
_gat Google Analytics Beperkt het aantal geregistreerde gegevens voor Google 1 Minuut HTTP
_gid Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 1 Dag HTTP
ysdb-cookiealert bouwkennisblog.nl Bijhouden geaccepteerde cookies 1 Jaar HTTP
ysdb-cookiealert-hash bouwkennisblog.nl Bijhouden of de cookies aangepast zijn 1 Jaar HTTP

Deze website gebruikt cookies die worden gebruikt om een optimale beleving te bieden aan bezoekers. Via deze cookies kunnen we continu onze diensten versterken en verbeteren. We houden bijvoorbeeld in de gaten wat de meest favoriete pagina’s zijn. Wij maken op basis van onze cookies GEEN gebruik van advertenties. Alle gegevens zijn anoniem en niet traceerbaar naar de bezoeker.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
Hotjar, _hjUserId _hjIncludedInSample Hotjar Om inzicht te krijgen in waar gekeken en geklikt wordt op onze website wordt gebruik gemaakt van Hotjar cookies. Met behulp van de gegevens die door deze cookies worden verzameld kunnen we analyseren wat er op de website gedaan wordt om de website te kunnen verbeteren. 1 Jaar HTTP