Terugblik BouwKennis BusinessClub 13 februari 2019

In de BouwKennis BusinessClub van afgelopen woensdag 13 februari stond het volgende thema centraal: influencer marketing. Guido van Beek startte de ochtend met een presentatie over de nieuwste productie- en prognosecijfers. In het tweede deel gingen Rocco Stallvord en Gregor van Vlierden dieper in op influencer marketing. Wat is het en hoe kun je het gebruiken?  

De economische groei zal verminderen, waardoor de economie in rustiger vaarwater terechtkomt. De verwachting is dat de groei in 2019 1,7% bedraagt. Deze beperkte groei wordt veroorzaakt door de Brexit, handelsoorlog, recessie in Italië en gele hesjes. Interessante ontwikkeling op de kantorenmarkt is dat de leegstand daalt tot 10% en hiermee het niveau evenaart van voor de crisis. In de grote steden is sprake van krapte, vooral in het centrum. Door de Brexit kan de vraag naar kantoren toenemen. In de woningmarkt en woningnieuwbouwmarkt lopen het aantal transacties terug door het beperkte aanbod én de prijsstijgingen. Voor nieuwbouw wordt eveneens een prijsstijging verwacht. Voornamelijk wordt momenteel gebouwd voor doorstromers op de markt, daarnaast zijn er hogere bouwkosten.

Influencer marketing

Rocco Stallvord is oprichter van influencer marketing bureau First. Hij nam ons mee naar de basics van influencer marketing. Wil je net zoveel volgers als Enzo Knol of Anna Nooshin? Wat heb je eigenlijk nodig als influencer? Een onderwerp, platform (geluid, foto of video) en uiteraard publiek. Om te kunnen bepalen welk platform je moet gebruiken, dien je eerst te onderzoeken waar je doelgroep zit. Is dat Instagram of YouTube? Dan zijn dit de middelen die je moet inzetten. Verdiep je vervolgens in de onderwerpen. Wat vind je doelgroep interessant? Bedenk leuke én boeiende thema’s voor ze. Wanneer je klanten een influencer leren kennen, kunnen ze een relatie opbouwen. De doelgroep neemt de boodschap aan, alsof het een vriend van ze is. Hierin ligt dé kracht van influencer marketing. Het draait om geloofwaardigheid. Zonder deze geloofwaardigheid, kun je geen relatie onderhouden met de klant.

Content creator Gregor van Vlierden heeft een eigen kanaal op YouTube genaamd ‘Man Cave’. Elke zondag post hij een video over games, sneakers, muziek, auto’s etc. Zijn leven bestaat voornamelijk uit het maken van foto’s en video’s. Hoe ziet zijn werkdag eruit? Soms staat hij pas om 12.00 uur (!) op om langs PR-bureaus te gaan, in de avond staat er een evenement op de agenda, bijvoorbeeld het bezoeken van een première. Laatst is hij op persreis geweest in Barcelona voor een bekend automerk. Volgers konden zijn reis volgen via Instagram Stories.

Wat zijn de verschillen als je een influencer inzet bij consumenten of b2b? Zo zijn Instagram en YouTube populaire social media kanalen. Hoe onderscheiden ze zich van elkaar en wanneer gebruik je ze? Kun je hiermee écht een nieuwe doelgroep bereiken? En hoe gebruik je een influencer, als je wilt dat je naam/merk wordt onthouden door volgers? Gregor heeft op al deze vragen antwoord gegeven in een fascinerende presentatie.

Hebben we je interesse gewekt? BusinessClubleden kunnen de presentaties downloaden in het online portal.

Bovenstaande terugblik omvat slechts een klein gedeelte van wat er tijdens de BusinessClub is behandeld. Wil jij de volgende editie op 11 april over Artificial intelligence absoluut niet missen? Meld je dan aan via onderstaande knop.

Hopelijk tot dan!

Aanmelden


Over de auteur: BouwKennis Redactie

Naast artikelen van vaste bloggers en gastbloggers, vind je op het BouwKennisBlog diverse artikelen uit de pen van de redactie van BouwKennis. Deze inhoudelijke artikelen gaan vooral over onderwerpen binnen of buiten de bouwbranche die stuk voor stuk van grote invloed zijn op het beleid en de dagelijkse praktijk van ondernemingen die werkzaam zijn in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Denk hierbij aan de economie, demografie en woning- en utiliteitsbouw. Zoals je van BouwKennis gewend bent, worden deze onderwerpen gevat in weldoordachte, goed onderbouwde artikelen die duidelijk maken in welke richting de sector echt beweegt.

Geef een reactie

Uw privacy en het gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies om de inhoud en de marketing van onze website te personaliseren, extra functies te bieden en websiteverkeer te analyseren.

Per categorie; functioneel of marketing, wordt duidelijk aangegeven waar de cookies voor dienen. U kunt zelf bepalen welke cookies aan of uit mogen staan.

Wanneer u direct op ‘Accepteren’ klikt dan gaat u akkoord met de toepassing van alle cookies binnen deze website.

Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens en gebruik van cookies kunt u vinden in onze privacyverklaring.

x

  • Functioneel
  • Marketing

Deze website gebruikt cookies die voor de functionaliteit van de website noodzakelijk zijn. Denk aan basisfuncties, instellingen, pagina-navigatie en o.a. toegang tot beveiligde delen van de website. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. Deze cookies zijn verplicht om te accepteren. Gegevens die via Google Analytics worden verwerkt zijn allemaal anoniem en bevatten geen persoonsgegevens.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
_ga Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 2 Jaar HTTP
_gat Google Analytics Beperkt het aantal geregistreerde gegevens voor Google 1 Minuut HTTP
_gid Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 1 Dag HTTP
ysdb-cookiealert bouwkennisblog.nl Bijhouden geaccepteerde cookies 1 Jaar HTTP
ysdb-cookiealert-hash bouwkennisblog.nl Bijhouden of de cookies aangepast zijn 1 Jaar HTTP

Deze website gebruikt cookies die worden gebruikt om een optimale beleving te bieden aan bezoekers. Via deze cookies kunnen we continu onze diensten versterken en verbeteren. We houden bijvoorbeeld in de gaten wat de meest favoriete pagina’s zijn. Wij maken op basis van onze cookies GEEN gebruik van advertenties. Alle gegevens zijn anoniem en niet traceerbaar naar de bezoeker.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
Hotjar, _hjUserId _hjIncludedInSample Hotjar Om inzicht te krijgen in waar gekeken en geklikt wordt op onze website wordt gebruik gemaakt van Hotjar cookies. Met behulp van de gegevens die door deze cookies worden verzameld kunnen we analyseren wat er op de website gedaan wordt om de website te kunnen verbeteren. 1 Jaar HTTP