Tanja Bongers: “Waarom moeilijk doen als het samen kan?”

Tanja Bongers

Elk jaar gaat BouwKennis aan de hand van de BouwKennis Marketing Jaarprijs op zoek naar het meest innovatieve marketingconcept van de bouw-, vastgoed- en installatiesector. De inschrijving voor deze marketingaward is sinds 22 februari geopend. Concepten kunnen tot en met 20 april worden ingeschreven met het inschrijfformulier.

Tot die tijd publiceren we iedere vrijdag een blog vanuit de juryleden, waarbij zij hun visie op marketing geven. Dit doen ze aan de hand van zes standaard vragen. Dit keer is het woord aan Tanja Bongers: “Door een datagedreven aanpak kunnen we doelgerichter werken.”

Wie: Tanja Bongers
Huidige functie: Marketing Manager bij Wienerberger
Jurylid sinds: 2017

1. Wat betekent marketing voor jou?

Simpel gezegd, het vertalen van aarde naar waarde. Vanuit klei, basisgrondstof voor keramiek, het creëren van keramische oplossingen in bouw en bestrating. Bij Wienerberger maken we ons sterk voor keramiek in al haar verschijningsvormen, zowel op het dak, in de gevel als op straat. Afgestemd op de behoeftes van onze zeer diverse klantenkring en verschillende markten.

2. Wat is jouw gouden marketingtip voor 2018?

Zoals Loesje het zegt: “Waarom moeilijk doen als het samen kan?” Meer dan ooit is het noodzaak om samen te werken met andere disciplines: sales, productmanagement, IT, databeheerders en analisten.  Dus:  bruggen bouwen, samen plannen maken en uitvoeren, convergeren. Samen kunnen we effectiever en efficiënter gaan werken.

3. Wat maakt volgens jou een marketingconcept succesvol?

Een marketingconcept is voor mij succesvol als deze getuigt van goede visie en past bij de identiteit en strategie van de organisatie, toegevoegde waarde voor klanten biedt, onderscheidend is en gebruik maakt van kansen in de markt.

4. Hoe gaat marketing volgens jou de komende jaren veranderen?

Het commerciële landschap verandert. Gedragspatronen en verwachtingen veranderen. Onze klanten verwachten steeds meer een gepersonaliseerde ervaring. Nieuwe technologieën bieden hiervoor nieuwe kansen. Verdere integratie van marketing en sales is essentieel: marketing gaat dieper in de verkoopfunnel tot aan conversie, sales gaat omhoog in de funnel om eerder content en toegevoegde waarde te geven.  Door een datagedreven aanpak en verhoogde automatisering, leren we onze klanten beter begrijpen,  en kunnen we doelgerichter en gepersonaliseerd werken.

5. Waarom moeten marketeers zich inschrijven voor de BouwKennis Marketing Jaarprijs?

De bouw wordt helaas vaak gezien als traditioneel en niet vernieuwend. Terwijl er zoveel interessante en nieuwe ontwikkelingen plaats vinden, ook op marketinggebied. De BouwKennis Marketing Jaarprijs geeft een ontzettend mooi platform voor bijzondere marketingconcepten.

6. Welke aspecten van een inschrijving maken voor jou dat iemand een kanshebber is?

Voor mij zijn dit de volgende aspecten:
– vernieuwend en onderscheidend
– resultaatgericht
– relevant, sluit aan op actuele marktbehoeftes
– passend bij organisatie


Over de auteur: BouwKennis Redactie

Naast artikelen van vaste bloggers en gastbloggers, vind je op het BouwKennisBlog diverse artikelen uit de pen van de redactie van BouwKennis. Deze inhoudelijke artikelen gaan vooral over onderwerpen binnen of buiten de bouwbranche die stuk voor stuk van grote invloed zijn op het beleid en de dagelijkse praktijk van ondernemingen die werkzaam zijn in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Denk hierbij aan de economie, demografie en woning- en utiliteitsbouw. Zoals je van BouwKennis gewend bent, worden deze onderwerpen gevat in weldoordachte, goed onderbouwde artikelen die duidelijk maken in welke richting de sector echt beweegt.

Geef een reactie

Uw privacy en het gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies om de inhoud en de marketing van onze website te personaliseren, extra functies te bieden en websiteverkeer te analyseren.

Per categorie; functioneel of marketing, wordt duidelijk aangegeven waar de cookies voor dienen. U kunt zelf bepalen welke cookies aan of uit mogen staan.

Wanneer u direct op ‘Accepteren’ klikt dan gaat u akkoord met de toepassing van alle cookies binnen deze website.

Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens en gebruik van cookies kunt u vinden in onze privacyverklaring.

x

  • Functioneel
  • Marketing

Deze website gebruikt cookies die voor de functionaliteit van de website noodzakelijk zijn. Denk aan basisfuncties, instellingen, pagina-navigatie en o.a. toegang tot beveiligde delen van de website. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. Deze cookies zijn verplicht om te accepteren. Gegevens die via Google Analytics worden verwerkt zijn allemaal anoniem en bevatten geen persoonsgegevens.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
_ga Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 2 Jaar HTTP
_gat Google Analytics Beperkt het aantal geregistreerde gegevens voor Google 1 Minuut HTTP
_gid Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 1 Dag HTTP
ysdb-cookiealert bouwkennisblog.nl Bijhouden geaccepteerde cookies 1 Jaar HTTP
ysdb-cookiealert-hash bouwkennisblog.nl Bijhouden of de cookies aangepast zijn 1 Jaar HTTP

Deze website gebruikt cookies die worden gebruikt om een optimale beleving te bieden aan bezoekers. Via deze cookies kunnen we continu onze diensten versterken en verbeteren. We houden bijvoorbeeld in de gaten wat de meest favoriete pagina’s zijn. Wij maken op basis van onze cookies GEEN gebruik van advertenties. Alle gegevens zijn anoniem en niet traceerbaar naar de bezoeker.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
Hotjar, _hjUserId _hjIncludedInSample Hotjar Om inzicht te krijgen in waar gekeken en geklikt wordt op onze website wordt gebruik gemaakt van Hotjar cookies. Met behulp van de gegevens die door deze cookies worden verzameld kunnen we analyseren wat er op de website gedaan wordt om de website te kunnen verbeteren. 1 Jaar HTTP