Suzanne Bussman – van Es: “Blijf vragen en leren, want de wereld verandert continu”

blijf vragen en lerenElk jaar gaat BouwKennis aan de hand van de BouwKennis Marketing Jaarprijs op zoek naar het meest innovatieve marketingconcept van de bouw-, vastgoed- en installatiesector. De inschrijving voor deze marketingaward is sinds 22 februari geopend. Concepten kunnen tot en met 20 april worden ingeschreven met het inschrijfformulier.

Tot die tijd publiceren we iedere vrijdag een blog vanuit de juryleden, waarbij zij hun visie op marketing geven. Dit doen ze aan de hand van zes standaard vragen. Dit keer is het woord aan nieuw jurylid Suzanne Bussman – van Es: “Een succesvol concept lost een probleem op van je klanten én zorgt ervoor dat de oplossing makkelijk bereikbaar is.”

Wie: Suzanne Bussman – van Es
Huidige functie: Marketing & E-commerce manager bij Isero IJzerwarengroep
Jurylid sinds: 2018

1. Wat betekent marketing voor jou?

Onder marketing versta ik het gehele speelveld: van marktonderzoek en analyses tot de vertaling naar creatieve plannen en de uitvoering. Van strategie tot campagne én resultaten meten. Mijn overtuiging is dat marketing in deze brede zin cruciaal is voor ieder bedrijf of organisatie.

2. Wat is jouw gouden marketingtip voor 2018?

Blijf altijd kritisch en alert. Op je klanten, je omgeving en je eigen business. Ook al denk je het antwoord al te weten, blijf vragen en blijf leren, want de wereld verandert nu eenmaal continu. En alleen als je dat doorziet en daarin investeert, kun je blijven aansluiten op de wensen van je klanten.

3. Wat maakt volgens jou een marketingconcept succesvol?

Een succesvol concept lost een probleem op van je klanten én zorgt ervoor dat de oplossing makkelijk bereikbaar is. Iedere klant ondervindt ‘problemen’: tijdslurpers, ergernissen, ballast. Ook al kan hij ze misschien niet bewust benoemen. Daar zit de ‘pijn’. Bedenk een oplossing, waardoor de klant tijd overhoudt, geld bespaart of meer gemak ervaart. En als dat dan ook nog eens met ‘een druk op de knop’ geregeld is… Succes verzekerd!

4. Hoe gaat marketing volgens jou de komende jaren veranderen?

Data en marketing automation. Dat is niet nieuw, maar  nog steeds in ontwikkeling. Het marketingvak is hierdoor aan het veranderen. Data maakt dat je bij vrijwel ieder marketingvraagstuk in staat bent om heel veel te weten te komen voor een succesvolle strategie. De data is bijvoorbeeld online vindbaar en in interne systemen beschikbaar. Daarbij is de connectie met andere specialismen, zoals finance en ICT van onmiskenbaar belang.

5. Waarom moeten marketeers zich inschrijven voor de BouwKennis Marketing Jaarprijs?

Het is leuk en nuttig om succes te delen. In je eigen business heb je al succes gehad en heb je de resultaten al kunnen vieren. Hoe leuk is het om daar over te vertellen, in de wetenschap dat je hiermee vakgenoten inspireert. En wellicht wordt je inspanning bekroond met een mooie prijs en publiciteit!

6. Welke aspecten van een inschrijving maken voor jou dat iemand een kanshebber is?

In mijn ogen moeten de cases van A tot Z kloppen, dus van marktanalyse tot en met de uitvoering. Daarnaast vind ik vindingrijkheid en uniciteit belangrijk.


Over de auteur: BouwKennis Redactie

Naast artikelen van vaste bloggers en gastbloggers, vind je op het BouwKennisBlog diverse artikelen uit de pen van de redactie van BouwKennis. Deze inhoudelijke artikelen gaan vooral over onderwerpen binnen of buiten de bouwbranche die stuk voor stuk van grote invloed zijn op het beleid en de dagelijkse praktijk van ondernemingen die werkzaam zijn in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Denk hierbij aan de economie, demografie en woning- en utiliteitsbouw. Zoals je van BouwKennis gewend bent, worden deze onderwerpen gevat in weldoordachte, goed onderbouwde artikelen die duidelijk maken in welke richting de sector echt beweegt.

Geef een reactie

Uw privacy en het gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies om de inhoud en de marketing van onze website te personaliseren, extra functies te bieden en websiteverkeer te analyseren.

Per categorie; functioneel of marketing, wordt duidelijk aangegeven waar de cookies voor dienen. U kunt zelf bepalen welke cookies aan of uit mogen staan.

Wanneer u direct op ‘Accepteren’ klikt dan gaat u akkoord met de toepassing van alle cookies binnen deze website.

Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens en gebruik van cookies kunt u vinden in onze privacyverklaring.

x

  • Functioneel
  • Marketing

Deze website gebruikt cookies die voor de functionaliteit van de website noodzakelijk zijn. Denk aan basisfuncties, instellingen, pagina-navigatie en o.a. toegang tot beveiligde delen van de website. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. Deze cookies zijn verplicht om te accepteren. Gegevens die via Google Analytics worden verwerkt zijn allemaal anoniem en bevatten geen persoonsgegevens.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
_ga Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 2 Jaar HTTP
_gat Google Analytics Beperkt het aantal geregistreerde gegevens voor Google 1 Minuut HTTP
_gid Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 1 Dag HTTP
ysdb-cookiealert bouwkennisblog.nl Bijhouden geaccepteerde cookies 1 Jaar HTTP
ysdb-cookiealert-hash bouwkennisblog.nl Bijhouden of de cookies aangepast zijn 1 Jaar HTTP

Deze website gebruikt cookies die worden gebruikt om een optimale beleving te bieden aan bezoekers. Via deze cookies kunnen we continu onze diensten versterken en verbeteren. We houden bijvoorbeeld in de gaten wat de meest favoriete pagina’s zijn. Wij maken op basis van onze cookies GEEN gebruik van advertenties. Alle gegevens zijn anoniem en niet traceerbaar naar de bezoeker.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
Hotjar, _hjUserId _hjIncludedInSample Hotjar Om inzicht te krijgen in waar gekeken en geklikt wordt op onze website wordt gebruik gemaakt van Hotjar cookies. Met behulp van de gegevens die door deze cookies worden verzameld kunnen we analyseren wat er op de website gedaan wordt om de website te kunnen verbeteren. 1 Jaar HTTP