BouwKennis KwartaalVisie

De BouwKennis KwartaalVisie is dé uitgave voor marketeers en beleidsmakers in de bouw. Op serieuze maar toegankelijke wijze laat het blad 4 keer per jaar de bouwproductie en -conjunctuur de revue passeren zodat lezers in één oogopslag zien hoe de bouw ervoor staat. Daarnaast wordt in elk nummer een actueel thema belicht via onderzoek en interviews met experts.

Bekijk hieronder het overzicht van eerder verschenen edities of neem direct een abonnement.


KwartaalVisie nr.1 2015: Customer Centricity

  • Jean-Pierre Thomassen belicht stappenplan richting extreme klantgerichtheid
  • Praktijkcase: BAM Woningbouw en de route naar consumentgerichtheid
  • Onderzoek: wat zijn de basisbeloften die toeleveranciers waar moeten maken?

(meer…)

KwartaalVisie nr.4 2014: 3D-Printen

  • Exclusief onderzoek: kansen en bedreigingen nieuwe industriële revolutie
  • Bram van den Haspel over de impact van 3D-printen op de bouw
  • Praktijkcase: DUS architecten over ervaringen met 3D-printen grachtenpand

(meer…)

KwartaalVisie nr.3 2014: Big Data

  • Onderzoek: de waarde van klantgevens
  • Freek Bomhof van TNO: de impact van Internet of Things
  • Praktijkcase: KPMG en Big Data

(meer…)

Thought leadership

KwartaalVisie nr.2 2014: Thought leadership

  • Contentmarketing: van verkopen naar helpen
  • Mignon van Halderen over het belang van thought leadership
  • Praktijkcase: contentmarketing volgens IBM

(meer…)

KwartaalVisie Q1 2014

KwartaalVisie nr.1 2014: Omnichannel

  • Toolbox: succesvol zakendoen in een omnichannelwereld
  • Alexandra Jankovich over de nieuwe customer journey
  • Robert Jan van Nouhuys: kansen en gevolgen voor de bouw

(meer…)

BouwKennis KwartaalVisie Q4 2013

KwartaalVisie nr.4 2013: Mobile marketing

  • Toolbox: zo maak je een sterke mobile start
  • Patrick Petersen legt uit hoe je mobile optimaal inzet
  • Ben van der Burg: belangrijkste trends voor de bouw

(meer…)

KwartaalVisie Q3 2013

KwartaalVisie nr.3 2013: Crowdfunding

  • Toolbox: profiteren van crowdfunding
  • Gijsbert Koren: crowdfunding geschikt voor de bouw
  • Ronald Kleverlaan: proactieve fabrikant gevraagd

(meer…)