BouwKennis KwartaalVisie

De BouwKennis KwartaalVisie is dé uitgave voor marketeers en beleidsmakers in de bouw. Op serieuze maar toegankelijke wijze laat het blad 4 keer per jaar de bouwproductie en -conjunctuur de revue passeren zodat lezers in één oogopslag zien hoe de bouw ervoor staat. Daarnaast wordt in elk nummer een actueel thema belicht via onderzoek en interviews met experts.

Bekijk hieronder het overzicht van eerder verschenen edities of neem direct een abonnement.


KwartaalVisie nr. 4 2018: Growth hacking

  • Ferdinand Koelewijn (Growth Tribe Academy): “Growth hacking is een mindset”
  • Praktijkcase Vandebron: Snel en adaptief de concurrentie voor blijven
  • Infographic: de specialismen om succesvol te zijn

(meer…)

leiderschap

KwartaalVisie nr. 3 2018: Leiderschap

  • Rik Moons: “Situationeel leiderschap zorgt voor tijdswinst en groeikansen voor iedereen”
  • Hans Heyda: “Je bent pas een leider als mensen bereid zijn om je te volgen”
  • TOOLBOX: de vijf pijlers van een succesvol team

(meer…)

KwartaalVisie nr. 2 2018: Circulair bouwen

  • Cécile van Oppen (Copper8): “Samenwerking is essentieel voor de circulaire bouweconomie”
  • Job van Zomeren (ERA Contour):  “Kijk eens in de stedelijke omgeving wat er aan grondstoffen te gebruiken is”
  • Exclusief onderzoek: wat verwacht de sector van circulair bouwen?

(meer…)

KwartaalVisie nr. 1 2018: Visual contentmarketing

  • Else Kramer (Visual Revolutionaries): “eerst je huiswerk doen, dan pas beeld maken”
  • Tim Viergever (Viduate): “video’s zijn perfect om een snelle eerste indruk te maken”
  • Onderzoek bouwtoelevering: welke rol spelen visuals in de huidige marketingmix?

(meer…)

KwartaalVisie nr. 4 2017: Internet of Things

  • Jan Jaap Blüm: “IoT is het instrument om écht slim met energie om te gaan”
  • Hugo Jansen: “Een smart building moet volledig in dienst staan van zijn gebruikers”
  • Exclusief onderzoek: keten ziet kansen in energieprestatie en comfort

(meer…)

KwartaalVisie nr. 3 2017: Community management

  • Maarten Reijgersberg: “Elk bedrijf heeft een goudmijn aan content die gedeeld kan worden”
  • Praktijkcase: community management bij Eneco: “Je wil elkaar écht versterken”
  • Onderzoek: gaat de bouwsector de dialoog aan via social media?

(meer…)

BouwKennis KwartaalVisie Q2 2017

KwartaalVisie nr. 2 2017: Transformatie

  • Bas Gregoor: “Transformatie vereist een hoge mate van efficiency en flexibiliteit”
  • Paul Diederen over vernieuwen vanuit de kracht van het bestaande
  • Onderzoek: architecten en uitvoerende partijen over de transformatiemarkt

(meer…)

Uw privacy en het gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies om de inhoud en de marketing van onze website te personaliseren, extra functies te bieden en websiteverkeer te analyseren.

Per categorie; functioneel of marketing, wordt duidelijk aangegeven waar de cookies voor dienen. U kunt zelf bepalen welke cookies aan of uit mogen staan.

Wanneer u direct op ‘Accepteren’ klikt dan gaat u akkoord met de toepassing van alle cookies binnen deze website.

Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens en gebruik van cookies kunt u vinden in onze privacyverklaring.

x

  • Functioneel
  • Marketing

Deze website gebruikt cookies die voor de functionaliteit van de website noodzakelijk zijn. Denk aan basisfuncties, instellingen, pagina-navigatie en o.a. toegang tot beveiligde delen van de website. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. Deze cookies zijn verplicht om te accepteren. Gegevens die via Google Analytics worden verwerkt zijn allemaal anoniem en bevatten geen persoonsgegevens.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
_ga Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 2 Jaar HTTP
_gat Google Analytics Beperkt het aantal geregistreerde gegevens voor Google 1 Minuut HTTP
_gid Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 1 Dag HTTP
ysdb-cookiealert bouwkennisblog.nl Bijhouden geaccepteerde cookies 1 Jaar HTTP
ysdb-cookiealert-hash bouwkennisblog.nl Bijhouden of de cookies aangepast zijn 1 Jaar HTTP

Deze website gebruikt cookies die worden gebruikt om een optimale beleving te bieden aan bezoekers. Via deze cookies kunnen we continu onze diensten versterken en verbeteren. We houden bijvoorbeeld in de gaten wat de meest favoriete pagina’s zijn. Wij maken op basis van onze cookies GEEN gebruik van advertenties. Alle gegevens zijn anoniem en niet traceerbaar naar de bezoeker.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
Hotjar, _hjUserId _hjIncludedInSample Hotjar Om inzicht te krijgen in waar gekeken en geklikt wordt op onze website wordt gebruik gemaakt van Hotjar cookies. Met behulp van de gegevens die door deze cookies worden verzameld kunnen we analyseren wat er op de website gedaan wordt om de website te kunnen verbeteren. 1 Jaar HTTP