BouwKennis KwartaalVisie

De BouwKennis KwartaalVisie is dé uitgave voor marketeers en beleidsmakers in de bouw. Op serieuze maar toegankelijke wijze laat het blad 4 keer per jaar de bouwproductie en -conjunctuur de revue passeren zodat lezers in één oogopslag zien hoe de bouw ervoor staat. Daarnaast wordt in elk nummer een actueel thema belicht via onderzoek en interviews met experts.

Bekijk hieronder het overzicht van eerder verschenen edities of neem direct een abonnement.


KwartaalVisie nr.3 2020: Voice Search

  •     Maarten Lens-FitsGerald: Voice: een natuurlijk interface die zich razendsnel ontwikkelt
  •     Wouter Hosman en Tim Jansen( Merkle): van belofte naar verrijking in de marketingtoolbox
  •     Toolbox over de mogelijkheden van voice voor jouw marketing
    (meer…)

KwartaalVisie nr.2 2020: Business Intelligence

  •     Longread: met marktdata til je business intelligence in de bouw naar een hoger niveau
  •     Prof. dr. Frans Feldberg: hoe datagedreven innovatie de (bouw)wereld gaat veranderen
  •     Emiel Ham over BI in de praktijk bij Dura Vermeer
    (meer…)

KwartaalVisie nr.1 2020: Blockchain

  • Longread: hoe je met Blockchain bouwt aan een nieuw organisatiemodel
  • Lector Blockchain Jan Veuger: efficiëntere processen en meer tijd voor vooruitgang
  • Drie cases uit de praktijk: Deliver, Jouliette en Moyee Coffee
    (meer…)

KwartaalVisie nr. 4 2019: Contentmarketingstrategie

  • Longread: content en de (marketing)vraagstukken van dit moment.
  • “Succesvolle middelen beginnen met een slimme strategie”. Julia Mijnster van BouwStijl Media over het belang van een goed strategisch plan voor je content
  • Praktijkcase: de contentmarketingstrategie van Exact. Boudewijn Pothoven over hoe de contentstrategie van Exact is opgebouwd

(meer…)

KwartaalVisie nr.3 2019: Smart materials

  • Tillmann Klein van de TU Delft over het samenbrengen van materiaaltechnologie en de bouw
  • Michael Debije ( TU/e): ” Het gat tussen ideeën en praktische implicaties is nog te groot”
  • Column Freija van Duijne: ook bouwmaterialen worden slim

(meer…)

KwartaalVisie nr.2 2019: Artificial intelligence

  • Prof.dr. Robert Babuska: AI in de bouw: de omgeving aanpassen aan de komst van robotica
  • Praktijkcase: BAM Infra: kunstmatige intelligentie als voedingsmotor voor andere technologieën
  • Toolbox: Zes onmisbare stappen voor succesvolle AI-implementatie

(meer…)

KwartaalVisie nr.1 2019: Influencer marketing

  • Rocco Stallvord (First): “De persoonlijke aandacht van een influencer is zoveel meer waard dan een commercial”
  • Jolique Möller (Influentials): “Influencers zijn niet meer weg te denken uit de marketingstrategie!”
  • Longread: Influencer marketing: het draait om vertrouwen

(meer…)