BouwKennis KwartaalVisie

De BouwKennis KwartaalVisie is dé uitgave voor marketeers en beleidsmakers in de bouw. Op serieuze maar toegankelijke wijze laat het blad 4 keer per jaar de bouwproductie en -conjunctuur de revue passeren zodat lezers in één oogopslag zien hoe de bouw ervoor staat. Daarnaast wordt in elk nummer een actueel thema belicht via onderzoek en interviews met experts.

Bekijk hieronder het overzicht van eerder verschenen edities of neem direct een abonnement.


KwartaalVisie nr. 4 2017: Internet of Things

  • Jan Jaap Blüm: “IoT is het instrument om écht slim met energie om te gaan”
  • Hugo Jansen: “Een smart building moet volledig in dienst staan van zijn gebruikers”
  • Exclusief onderzoek: keten ziet kansen in energieprestatie en comfort

(meer…)

KwartaalVisie nr. 3 2017: Community management

  • Maarten Reijgersberg: “Elk bedrijf heeft een goudmijn aan content die gedeeld kan worden”
  • Praktijkcase: community management bij Eneco: “Je wil elkaar écht versterken”
  • Onderzoek: gaat de bouwsector de dialoog aan via social media?

(meer…)

BouwKennis KwartaalVisie Q2 2017

KwartaalVisie nr. 2 2017: Transformatie

  • Bas Gregoor: “Transformatie vereist een hoge mate van efficiency en flexibiliteit”
  • Paul Diederen over vernieuwen vanuit de kracht van het bestaande
  • Onderzoek: architecten en uitvoerende partijen over de transformatiemarkt

(meer…)

KwartaalVisie nr. 1 2017: Customer journey

  • Erik Roscam Abbing: zes essentiële vragen over de customer journey beantwoord
  • Businesscase BPD: klant aan het roer bij online aankoop nieuwbouwwoning
  • Exclusief onderzoek: hoe verhouden online en offline zich tot elkaar?

(meer…)

KwartaalVisie nr. 4 2016: Neuromarketing

  • Tim Zuidgeest: “Gedrag is de belangrijkste voorspeller van gedrag”
  • Erik Schoppen: “De basis van een sterk merk is vertrouwen”
  • Exclusief onderzoek: Neuromarketing in de bouw: wat is de status?

(meer…)

KwartaalVisie Q3 2016

KwartaalVisie nr. 3 2016: Agile marketing

  • Paul Ligtenberg: agile werken is niet one-size-fits-all
  • De agile marketing organisatie: anders georganiseerd de markt veroveren
  • Onderzoek: hoe agile zijn bouwmaterialenfabrikanten?

(meer…)

KwartaalVisie

KwartaalVisie nr. 2 2016: Contentmarketing

  • Businesscase Philips Lighting: elkaar blijven ontmoeten in de digitale wereld
  • Businesscase Limburgia Utiliteitsdeuren: contentmarketing is geen trucje
  • Exclusief onderzoek: welke vraagstukken spelen er onder de uitvoerende bouw?

(meer…)