BouwKennis KwartaalVisie

De BouwKennis KwartaalVisie is dé uitgave voor marketeers en beleidsmakers in de bouw. Op serieuze maar toegankelijke wijze laat het blad 4 keer per jaar de bouwproductie en -conjunctuur de revue passeren zodat lezers in één oogopslag zien hoe de bouw ervoor staat. Daarnaast wordt in elk nummer een actueel thema belicht via onderzoek en interviews met experts.

Bekijk hieronder het overzicht van eerder verschenen edities of neem direct een abonnement.


leiderschap

KwartaalVisie nr. 3 2018: Leiderschap

  • Rik Moons: “Situationeel leiderschap zorgt voor tijdswinst en groeikansen voor iedereen”
  • Hans Heyda: “Je bent pas een leider als mensen bereid zijn om je te volgen”
  • TOOLBOX: de vijf pijlers van een succesvol team

(meer…)

KwartaalVisie nr. 2 2018: Circulair bouwen

  • Cécile van Oppen (Copper8): “Samenwerking is essentieel voor de circulaire bouweconomie”
  • Job van Zomeren (ERA Contour):  “Kijk eens in de stedelijke omgeving wat er aan grondstoffen te gebruiken is”
  • Exclusief onderzoek: wat verwacht de sector van circulair bouwen?

(meer…)

KwartaalVisie nr. 1 2018: Visual contentmarketing

  • Else Kramer (Visual Revolutionaries): “eerst je huiswerk doen, dan pas beeld maken”
  • Tim Viergever (Viduate): “video’s zijn perfect om een snelle eerste indruk te maken”
  • Onderzoek bouwtoelevering: welke rol spelen visuals in de huidige marketingmix?

(meer…)

KwartaalVisie nr. 4 2017: Internet of Things

  • Jan Jaap Blüm: “IoT is het instrument om écht slim met energie om te gaan”
  • Hugo Jansen: “Een smart building moet volledig in dienst staan van zijn gebruikers”
  • Exclusief onderzoek: keten ziet kansen in energieprestatie en comfort

(meer…)

KwartaalVisie nr. 3 2017: Community management

  • Maarten Reijgersberg: “Elk bedrijf heeft een goudmijn aan content die gedeeld kan worden”
  • Praktijkcase: community management bij Eneco: “Je wil elkaar écht versterken”
  • Onderzoek: gaat de bouwsector de dialoog aan via social media?

(meer…)

BouwKennis KwartaalVisie Q2 2017

KwartaalVisie nr. 2 2017: Transformatie

  • Bas Gregoor: “Transformatie vereist een hoge mate van efficiency en flexibiliteit”
  • Paul Diederen over vernieuwen vanuit de kracht van het bestaande
  • Onderzoek: architecten en uitvoerende partijen over de transformatiemarkt

(meer…)

KwartaalVisie nr. 1 2017: Customer journey

  • Erik Roscam Abbing: zes essentiële vragen over de customer journey beantwoord
  • Businesscase BPD: klant aan het roer bij online aankoop nieuwbouwwoning
  • Exclusief onderzoek: hoe verhouden online en offline zich tot elkaar?

(meer…)