KwartaalVisie nr.1 2019: Influencer marketing

  • Rocco Stallvord (First): “De persoonlijke aandacht van een influencer is zoveel meer waard dan een commercial”
  • Jolique Möller (Influentials): “Influencers zijn niet meer weg te denken uit de marketingstrategie!”
  • Longread: Influencer marketing: het draait om vertrouwen

In deze editie van de BouwKennis KwartaalVisie nemen we je mee naar de wereld van influencer marketing en kijken we wat het voor de bouw kan betekenen. Het is een vaak gebruikte term, maar wat is het? Door ‘tussenpersonen’ in te schakelen kun je een specifieke doelgroep beïnvloeden met jouw boodschap. Meestal gaat het om personen die veel volgers hebben op hun socialmediakanalen. Een influencer wordt dan benaderd door een merk om bijvoorbeeld een product of dienst te promoten op zijn/haar online kanalen.

Wat is het effect van influencers? Het gebruik van influencers is een benadering waardoor een boodschap van een merk op een natuurlijke manier bij een doelgroep wordt bezorgd, vergeleken met wanneer het merk deze zelf communiceert via de eigen kanalen. Volgers vertrouwen de influencer en zien hem/haar als een persoon met gezag en / of authenticiteit.

De kosten voor een los exemplaar bedragen € 99,-, een abonnement (vier keer per jaar) kost € 149,-.
[formidable id=49]

Met een abonnement op de BouwKennis KwartaalVisie blijf je op de hoogte van ontwikkelingen binnen jouw vakgebied. Het magazine verschijnt 4x per jaar. Een abonnement kost € 149 (excl. 9% btw). Neem direct een abonnement.