Heb jij het beste marketingconcept in de bouw?
Dit blog is geplaatst op 11 maart 2015
De inschrijving is weer geopend voor de BouwKennis Marketing Jaarprijs. Dit jaar reikt BouwKennis deze prijs alweer voor de 11e keer uit. Dit deed mij terugdenken aan vorig jaar, ik was net in dienst bij BouwKennis en ontving de 10 kanshebbers op een nominatie die voor de jury hun marketingconcepten kwamen presenteren.
Vooraf heb ik mij natuurlijk ingelezen, de BouwKennis Marketing Jaarprijs is dé nationale marketingprijs voor het meest innovatieve marketingconcept in de bouw. En dat bleek ook wel uit de inzendingen van vorig jaar. Stuk voor stuk enthousiaste marketeers die ik mocht ontvangen voor hun elevator pitch. Ook na hun elevator pitch kwam iedereen weer vol enthousiasme naar buiten.
Later dat jaar, nadat de drie finalisten Knauf B.V. en Knauf Insulation B.V., PPG Coatings en Wijzonol bekend waren gemaakt, werd op de BouwKennis Jaarbijeenkomst de BouwKennis Marketing Jaarprijs officieel uitgereikt aan de winnaar Knauf B.V. en Knauf Insulation B.V..
Vakjury en Publieksprijs
Wat mij zelf erg aanspreekt aan de BouwKennis Marketing Jaarprijs is de invloed van de zaal waardoor het niet alleen op de vakjury aankomt, maar ook een publieksprijs is. Tijdens het tellen van de stemmen werd zelfs ik een beetje zenuwachtig voor wie er zou gaan winnen.
Sta jij volgend jaar op het podium om de BouwKennis Marketing Jaarprijs te ontvangen? Ik ben er zeker van dat ook dit jaar we weer een aantal interessante inzendingen zullen ontvangen en ik ben erg benieuwd naar die van jou!
Dus heeft jouw organisatie dit jaar het beste marketingconcept in de markt gezet? En weet jouw bedrijf zich hiermee te onderscheiden van andere bedrijven in de sector? Schrijf je dan in en wie weet krijg jij dit jaar de erkenning van de professionele vakjury én de professionals uit de bouwkolom. Genomineerd zijn, en natuurlijk winnen, leveren beiden veel free publicity op binnen de sector.
Hoe kun je meedoen?
Wij zijn op zoek naar marketingconcepten die onder andere scoren op creativiteit, klantgerichtheid, communicatieve uitrol en eindresultaat. Scoort jouw case op al deze criteria? Schrijf je dan in! Het inschrijfformulier kun je hier downloaden. Hier vind je ook de criteria terug. Je kan je inschrijven tot en met zondag 17 mei.
Procedure
Uit alle inzendingen worden tien genomineerden gekozen. Deze genomineerden verdedigen hun marketingconcept via een elevator pitch op vrijdag 26 juni, waarna de jury drie finalisten kiest. Op donderdag 17 september op de BouwKennis Jaarbijeenkomst worden de marketingconcepten van de finalisten door middel van een filmpje gepresenteerd waarna zowel de vakjury als het publiek stemt op hun favoriet. Aan het eind van de dag wordt bekend gemaakt wie de winnaar is van de felbegeerde BouwKennis Marketing Jaarprijs 2015.
18 februari 2021 11:35
Benno Nijenhuis reageerde op B2B2C: de consument als klant van je B2B-bedrijf met: Hallo Saskia, een interessant onderwerp dat bij ons ook hoog op de agenda staat. Hebben jullie meer ervaring cq voorbeelden?
3 juli 2018 20:00
Dirk van der Lee reageerde op De medewerker aan het stuur met: Geweldige blog van Elske! Ze slaat de spijker op zijn kop. Juist de uitdaging om de medewerker 'mee' krijgen als…
3 juli 2018 20:00
Dirk van der Lee reageerde op De medewerker aan het stuur met: Geweldige blog van Elske! Ze slaat de spijker op zijn kop. Juist de uitdaging om de medewerker 'mee' krijgen als…