Drie inspirerende marketingconcepten uit onze sector

Jaarprijs-innoveren-blogHet gaat weer goed met de bouw. En dat merkten we afgelopen jaar ook aan het aantal inzendingen voor de BouwKennis Marketing Jaarprijs. Dit is een prijs die we vanuit BouwKennis uitreiken aan het meest innovatieve marketingconcept van de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Het lijkt wel of ‘de noodzaak’ om te innoveren een beetje is verdwenen.

In minder goede tijden móest je wel innoveren om te zorgen dat je als organisatie overeind blijft staan. Ook in beteren tijden, zoals nu, is het juist belangrijk om te werken aan innovaties. Er zijn namelijk genoeg kapers op de kust die wel met innovatieve oplossingen komen voor de huidige uitdagingen. Om je te inspireren deel ik in dit blog de marketingconcepten van de finalisten van de BouwKennis Marketing Jaarprijs van afgelopen jaar.

Kingspan

Kingspan Future Proof

Met het concept Future Proof won Kingspan de BouwKennis Marketing Jaarprijs in 2017. In 2024 moet Nederland Asbestvrij zijn. Dit is een enorme opgave en uitdaging voor de eigenaren van asbestdaken. Kingspan Future Proof is een energiebesparende totaaloplossing voor vervanging van asbestdaken, inclusief financiering. Het totaalplan bestaat uit asbestsanering zonder vezelemissie tot en met het aanbrengen van een nieuw daksysteem met zonnepanelen en energiebesparende LED-verlichting. Kingspan regelt al het papierwerk en verzorgt de financiering waarmee, dankzij een leaseconstructie, het dak binnen 5 tot 15 jaar kan worden terugbetaald. Door de energiebesparing door LED, geïsoleerde dakpanelen en de opbrengsten van zonne-energie wordt een groot deel van het maandelijkse leasebedrag gecompenseerd. Na de leaseperiode is het dak en de zonne-installatie van de klant en wordt de business case in de meeste gevallen zelfs positief. De zon betaalt dus mee aan het nieuwe dak.

Berkvens Deursystemen

Verdi: met plafondhoge deuren en kozijnen betaalbaar design binnen handbereik voor iedereen

Hoe laat je een woning er beter uitzien, zonder dat het een fortuin kost? Met Verdi: plafondhoge binnendeuren en kozijnen. Wat Berkvens betreft dé nieuwe standaard voor iedere nieuwe woning. Waar plafondhoge deuren eerder duur maatwerk waren, zijn ze met de introductie van Verdi voor iedereen toegankelijk geworden. Het bovenlicht dat ervaren wordt als een doorn in het oog van bewoners en architecten, verdwijnt hiermee uit de Nederlandse nieuwbouwwoningen. De combinatie van een afgelakte plafondhoge binnendeur met een robuust vormgegeven stalen kozijn, geeft elke nieuwe woning meer klasse en biedt design binnen handbereik. De meebewegende bovendorpel (‘flexunit’) werd speciaal ontworpen om hoogteverschillen en bouwtoleranties op te kunnen blijven vangen. Volgens de aannemer levert het toepassen van een Verdi-combinatie zelfs minder handelingen op de bouw op, een kleinere kans op faalkosten en een mooier resultaat: LEAN bouwen in de praktijk. Door het bieden van een uitgebreid plafondhoog koperskeuze assortiment, kunnen bewoners hun woning tevens verder personaliseren met een stijldeur naar keuze. Geen andere aanpassing in een nieuwbouwwoning levert zoveel meerwaarde op. Plafondhoge totaaloplossing Verdi ambieert binnen 5 jaar dé nieuwe standaard te zijn in binnendeuren en –kozijnen.

Koninklijke Mosa bv

Mosa Panel, snel renoveren met minder overlast

De renovatie van 2.4 miljoen corporatiewoningen is een constante uitdaging voor corporaties, mede door het groeiende tekort aan handjes. Tegelijkertijd wordt huurderstevredenheid steeds belangrijker. Om in deze uitdagingen te voorzien en tevredenheid van huurders te verhogen is Mosa Panel ontwikkeld. Mosa Panel is een innovatief modulair wand- en vloerpaneel waarop Mosa-tegels zijn verlijmd. De tegels worden met uiterste precisie door een tegelrobot op de panelen geplaatst, waardoor strak voegwerk is gegarandeerd. Doordat Mosa Panel over het bestaande tegelwerk wordt aangebracht kan niet alléén snel maar ook met veel minder overlast worden gewerkt. Een renovatieproject verloopt sneller, soepeler en met minder overlast, dit verhoogt de bewonerstevredenheid doordat men sneller geniet van hun nieuwe badkamer, toilet of keuken dan met een traditionele renovatie.

Over de BouwKennis Marketing Jaarprijs

Met behulp van de BouwKennis Marketing Jaarprijs willen we partijen in het zonnetje zetten die écht klantgericht te werk gaan. Hiermee hopen we uiteindelijk marketing in onze sector naar een hoger plan te tillen. Heb jij het afgelopen jaar een marketingconcept uitgerold waarmee je anderen in de sector kunt inspireren? Meld je concept dan uiterlijk 20 april aan met behulp van het inschrijfformulier. Ik ben benieuwd naar de inzendingen van dit jaar!

 


Over de auteur: Carmen Schrooten

Carmen Schrooten was van 2015 tot 2018 werkzaam als (online) marketeer bij BouwKennis. Hierin hield zij zich onder andere bezig met het schrijven van (commerciële) uitingen voor evenementen en rapporten. Daarnaast was ze in haar functie verantwoordelijk voor het organiseren van de congressen, bijeenkomsten, workshops en trainingen van BouwKennis. Belangrijke evenementen zijn de BouwKennis Marketing Jaarprijs, de BouwKennis Jaarbijeenkomst en de BouwKennis BusinessClub. Ook beheerde ze de verschillende BouwKennis websites en social media kanalen. Samen met Carola was ze verantwoordelijk voor het BouwKennisBlog: van het creëren van content tot het contact onderhouden met externe bloggers.

Geef een reactie

Uw privacy en het gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies om de inhoud en de marketing van onze website te personaliseren, extra functies te bieden en websiteverkeer te analyseren.

Per categorie; functioneel of marketing, wordt duidelijk aangegeven waar de cookies voor dienen. U kunt zelf bepalen welke cookies aan of uit mogen staan.

Wanneer u direct op ‘Accepteren’ klikt dan gaat u akkoord met de toepassing van alle cookies binnen deze website.

Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens en gebruik van cookies kunt u vinden in onze privacyverklaring.

x

  • Functioneel
  • Marketing

Deze website gebruikt cookies die voor de functionaliteit van de website noodzakelijk zijn. Denk aan basisfuncties, instellingen, pagina-navigatie en o.a. toegang tot beveiligde delen van de website. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. Deze cookies zijn verplicht om te accepteren. Gegevens die via Google Analytics worden verwerkt zijn allemaal anoniem en bevatten geen persoonsgegevens.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
_ga Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 2 Jaar HTTP
_gat Google Analytics Beperkt het aantal geregistreerde gegevens voor Google 1 Minuut HTTP
_gid Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 1 Dag HTTP
ysdb-cookiealert bouwkennisblog.nl Bijhouden geaccepteerde cookies 1 Jaar HTTP
ysdb-cookiealert-hash bouwkennisblog.nl Bijhouden of de cookies aangepast zijn 1 Jaar HTTP

Deze website gebruikt cookies die worden gebruikt om een optimale beleving te bieden aan bezoekers. Via deze cookies kunnen we continu onze diensten versterken en verbeteren. We houden bijvoorbeeld in de gaten wat de meest favoriete pagina’s zijn. Wij maken op basis van onze cookies GEEN gebruik van advertenties. Alle gegevens zijn anoniem en niet traceerbaar naar de bezoeker.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
Hotjar, _hjUserId _hjIncludedInSample Hotjar Om inzicht te krijgen in waar gekeken en geklikt wordt op onze website wordt gebruik gemaakt van Hotjar cookies. Met behulp van de gegevens die door deze cookies worden verzameld kunnen we analyseren wat er op de website gedaan wordt om de website te kunnen verbeteren. 1 Jaar HTTP