BouwKennis BusinessClub

De BouwKennis BusinessClub is hét platform waar je als marketeer in de bouwsector je kennis vergroot en op de hoogte blijft van de laatste trends en ontwikkelingen. Tijdens de Bouwkennis BusinessClub bijeenkomsten willen wij jouw marketing en marktkennis vergroten en naar een hoger niveau tillen.

De BusinessClub informeert én inspireert en biedt daarnaast uitstekende netwerkmogelijkheden. De bijeenkomsten vinden vier keer per jaar plaats, in de vorm van ontbijtsessies in het midden van het land. De BouwKennis BusinessClub omvat een grote groep van strategische beleidsmakers binnen de bouwkolom. Tijdens de bijeenkomsten worden interessante presentaties gegeven en actuele vraagstukken beantwoord. Daarnaast is er na afloop voldoende gelegenheid om onderling project- of gespreksgroepen te vormen waarin kennis gedeeld en uitgewisseld kan worden over relevante thema’s en onderwerpen.

Wij bieden het volgende aan:
• Vier inspirerende ontbijtkennissessies met volop netwerkmogelijkheden
• Trends en ontwikkelingen voor de komende jaren
• Altijd op de hoogte van de actuele stand in de woning- en utiliteitsbouw
• Na iedere ontbijtsessiekrijg je de presentaties toegestuurd

Programma
Het programma van de BouwKennis BusinessClub heeft in principe iedere bijeenkomst dezelfde opbouw, afhankelijk van het thema kan de invulling afwijken.

07.30 Ontvangst
08.15 Welkomstwoord door de dagvoorzitter
08.20 Productie- & prognosecijfers
08.45 Presentatie over het thema
09.15 Pauze
09.25 Presentatie over het thema
09.55 Afsluiting programma
10.00 Netwerken met koffie en thee

Productiecijfers
BouwKennis schetst tevens aan de hand van haar eigen bouwprognoses een beeld van de sector voor de komende jaren. De ontwikkeling van de bouwproductie is allesbepalend voor de toekomst van de sector. In grote steden is de woningbouw al een tijd overspannen, hoe lang blijft deze gekte aanhouden? De utiliteitsbouw laat inmiddels ook weer een groei zien, deze is volledig te danken aan de marktsector.

Thema
Iedere bijeenkomst staat er een ander thema centraal. In 2018 vindt de BusinessClub plaats op volgende data:

14 februari 2018: Visual contentmarketing
12 april 2018: Circulair bouwen
27 juni 2018: Leiderschap
1 november 2018: Growth hacking

Deze thema’s zijn gekoppeld aan de BouwKennis KwartaalVisie, het marketingmagazine dat ieder kwartaal door BouwKennis wordt uitgegeven. Tijdens de bijeenkomsten worden de onderwerpen uit de KwartaalVisie verder uitgediept door verschillende sprekers.

Visual contentmarketing
Mensen onthouden 80% van wat ze zien, 20% van wat ze lezen en 10% van wat ze horen. Het is daarom heel belangrijk om beeld te gebruiken in je contentstrategie. Afbeeldingen, video’s, maar ook infographics zijn voorbeelden van visuele middelen. Welke kansen liggen hier voor toeleveranciers?

Circulair bouwen
Nederland moet in 2030 voor 50% circulair zijn en in 2050 volledig. Werk aan de winkel! Het vraagt om veel creativiteit om volledig circulair te bouwen. Hier gaan we graag dieper op in tijdens de tweede BusinessClub van 2018.

Leiderschap
Management en leiderschap worden belangrijker dan ooit tevoren. De snel veranderende omgeving en de steeds hoger gestelde eisen aan medewerkers liggen hier ten grondslag aan. Hoe stuur jij je bedrijf aan anno 2018? Hoe vul jij je leiderschap in zodat je organisatie succesvol is en blijft?

Growth hacking
Hoe kun je met weinig tot geen marketingbudget toch groeien als bedrijf? De bekendste growth hackers zijn Uber, Airbnb en Dropbox. Hun explosieve groei is mogelijk door het toepassen van de Lean Startup-principes testen, meten en leren. Hoe kun jij als marketeer aan de slag met growth hacking?

Sfeerimpressie

Leden aan het woord

Over BouwKennis
BouwKennis helpt al meer dan 10 jaar meer dan 1.000 bedrijven in de bouw-, vastgoed- en installatiesector bij het maken van de juiste beslissingen. Hoe? Door hen te voorzien van actuele, betrouwbare markt- en marketinginformatie. Hiervoor volgen wij relevante bronnen in de markt op de voet en voeren we zelf uitgebreid marktonderzoek uit. Wij signaleren en onderbouwen hiermee de belangrijkste trends en ontwikkelingen in de markt en voorzien deze van praktische handvatten.

Kosten
Persoonlijk lidmaatschap: bestaande uit vier ontbijtsessies per jaar, de kosten hiervoor bedragen € 375 per persoon per jaar.
BouwKennis abonnees: betalen geen € 375, maar sluiten een lidmaatschap af voor slechts € 275 per persoon per jaar.
Niet-leden: betalen per bijeenkomst € 99 per persoon.

Locatie
De BouwKennis BusinessClub vindt plaats bij Boerderij Mereveld, een unieke locatie met sfeervolle ruimtes. Mereveld is landelijk gelegen aan de rand van Utrecht en daardoor goed bereikbaar.
Adresgegevens: Mereveldseweg 9, 3585 LH Utrecht.

Contactinformatie
Heb je vragen over de BouwKennis BusinessClub? Bekijk dan de factsheet of neem gerust contact op met Boudewijn Goedhart via 010 – 206 69 96 of per mail: boudewijn.goedhart@bouwkennis.nl.

growth hacking

1 november 2018: Growth hacking

Thema: Growth hacking
Locatie: Mereveld te Utrecht
Tijdstip: 7:30 tot 10:00 uur
Kosten eenmalige deelname: € 99

(meer…)