Bouwmarketeer, laat je horen!

Duurzaam, bouwmarketeer, marketing

Ik hoor al een jaar of 12 (want zo lang houd ik me al bezig met specifiek groener, schoner en slimmer rijden) “Goh, dat is een actueel onderwerp!” En na 12 jaar kan ik met veel vertrouwen zeggen: “Inderdaad, dat is een actueel onderwerp!” Want laten we wel zijn, het verduurzamen van onze mobiliteit mag onze aandacht krijgen. Al een hele tijd en nog een hele tijd. Maar ook ik denk wel eens: “Jemig! Nu lijkt het toch echt alle aandacht te krijgen!” Als ik nu hoor wat er met het klimaatakkoord gebeurd, hoe het tijdens Prinsjesdag leeft, hoe oud-ministers ijveren voor overal 100 km/h op de snelweg, het kwartje lijkt te zijn gevallen. En dat is goed nieuws wat mij betreft.

Ik vermoed dat jij als bouwmarketeer dit ook steeds vaker als onderwerp omhoog ziet komen. Zeker omdat bij veel bouwbedrijven als het gaat om CO2 uitstoot het wagenpark vaak de grootste bijdrager is (soms wel tot 95%!). Dan wel dat je er vanuit de organisatie over wilt communiceren, dan wel dat je er tijdens bijeenkomsten over wordt geïnformeerd, dan wel dat het er tijdens overleggen over gaat. En ik probeer je via de artikelen op deze website van informatie hierover te voorzien. Daarom wil ik vragen van je te laten horen! Welk type artikelen spreken je aan? Hoe zou jij geïnformeerd willen worden? Welke onderwerpen moet het over gaan? In het commentaarveld hieronder kan je je voorkeuren aangeven. Wat zou jij willen lezen? Heb je helemaal geen idee, dan heb ik hieronder wat mogelijkheden.

Inhoudelijk
  • Welke ontwikkelingen zijn er op het gebied van groener, schoner en slimmer rijden?
  • Hoe rol ik een fiets/OV/thuiswerk/… campagne uit intern?
  • Is de mobiliteitskaart iets voor ons?

 

Marketing
  • Hoe gebruiken we onze duurzaamheidsmaatregelen in de marketing?
  • Hoe verhouden marketing en duurzaamheid zich?
  • Hoe leg ik onze duurzaamheidsmaatregelen uit?

 

Aanbestedingen
  • Hoe communiceer ik in een aanbesteding over duurzaamheid?
  • Hoe laat ik naar de opdrachtgever zien dat we bezig zijn met groener, schoner en slimmer rijden?
  • Hoe creëer ik flexibiliteit in mijn communicatiemiddelen zodat ik ze bij verschillende aanbestedingen in kan zetten?

 

Intern
  • Hoe maak ik collega’s enthousiast voor groener, schoner en slimmer rijden?
  • Wat werkt wel en niet op het gebied van belonen?
  • Welke landelijke campagnes kan ik aan meedoen om collega’s te informeren?

 

Ik ben heel benieuwd waar jouw voorkeur naar uitgaat!

 

“Transport is prachtig, duurzaam transport is krachtig!”


Over de auteur: Elske van de Fliert

ir. Elske van de Fliert is expert op het gebied van groener, schoner en slimmer rijden en grondlegger van het CO2 afslankprogramma voor het wagenpark en de mobiliteit. Zij ondersteunt bedrijven die iets moeten met CO2 reductie of maatschappelijk verantwoord ondernemen en de kosten/CO2 uitstoot vooral in het wagenpark hebben zitten. Elske weet dit onderwerp pragmatisch en creatief tastbaar te maken. Met haar technische achtergrond dringt zet tot de kern van de zaak door als het gaat om technologische ontwikkelingen. Met haar ervaring bij overheden en bedrijven weet ze op elk niveau de goede snaar te raken. Elske heeft een checklist ontwikkeld om het brandstofverbruik te monitoren: https://www.zero-e.nl/gratis/6-punts-checklist-voor-meten-van-brandstofbesparing/

Geef een reactie