BouwKennis lanceert eerste marketingblog voor de bouw

BouwKennisBlogBouwKennis lanceerde donderdag 20 september tijdens de Jaarbijeenkomst dit nieuwe marketingblog voor de bouwkolom. De eerste artikelen van prominenten uit de bouw leest u inmiddels. Maar waarom is er behoefte aan dit blog? En wat kunt u van ons verwachten?

 

Welkom op het BouwKennisBlog! Dit nieuwe platform is vanaf vandaag dé plek voor nieuws, achtergronden en opinie over marketing in de bouw. U leest hier artikelen van experts én essentiële nieuwsberichten over het wel en wee van de bouwkolom.

BouwKennis heeft dit initiatief genomen omdat de bouwsector voor een grote uitdaging staat. Decennialang waren wij het gewend te opereren in een aanbiedersmarkt. De gebouwen die door ons werden neergezet, waren al verkocht voordat de eerste paal de grond in ging. Gebruikers kochten wat er beschikbaar was en als ze dit niet snel genoeg deden, bleven ze met lege handen achter.

Door de huidige crisis maakt de sector echter een transitie door. We zetten schoorvoetend en noodgedwongen onze eerste stappen richting een klantgerichte markt. We denken na over de echte wensen die onze afnemers hebben en verleiden hen met oplossingen die inspelen op daadwerkelijke behoeftes. Maar wie zijn klanten eenmaal gaat “verwennen”, komt erachter dat hij niet meer terug kan. Klanten raken gewend aan deze aandacht en zullen in de toekomst met minder geen genoegen nemen.

We moeten daarom de komende jaren een inhaalslag maken. Van bouwen wat wij gewend zijn naar bouwen voor de klant én wat de klant wil. Dat is nu belangrijk omdat de crisis ons ertoe dwingt, maar ook straks om de gunst van de klant te behouden. Voor een sector die klantgerichtheid nog niet onder de knie heeft, is het essentieel te weten hoe deze omslag gemaakt kan worden. Hieraan zal de hele bouwsector zijn of haar steentje bij moeten dragen. Ook BouwKennis doet dit graag. Daarom hebben wij het initiatief genomen voor dit markt- en marketingblog. Voor een plek waar kennis over een klant- en marktgerichte aanpak bij elkaar komen. Hoewel wij het initiatief hebben genomen en een grote (inhoudelijke) bijdrage leveren, is het uiteindelijke doel dat dit een blog wordt voor én door de sector.

Dit is ook wat u van ons mag verwachten: een plek waar marketeers en beleidsmakers elkaar ontmoeten, de dag starten en op de hoogte blijven van ontwikkelingen in de sector en hun werkgebied. Centraal hierbij staat het bevorderen van kennisdeling en kennisoverdracht in de sector. Wij zijn er dan ook trots op dat we bij de start al meer dan 40 bloggers bereid hebben gevonden meerdere keren per jaar een bijdrage te leveren. Volgens ons stuk voor stuk bloggers die hun sporen hebben verdiend op hun werkterrein en een uitstekende kijk hebben op hun vakgebied. Bloggers met een mening hoe de markt en de sector zich de komende jaren moet ontwikkelen én de bereidheid die met u te delen. Bloggers die inzien dat de markt aan het veranderen is en dat kennis delen hét adagium voor een sterkere toekomst is.

Ik wens dat dit blog u vooruit helpt in de transitie die we met elkaar de komende jaren moeten maken.


Over de auteur: Boudewijn Goedhart

Vanaf 2007 staat Boudewijn aan het hoofd van BouwKennis. Onder zijn vleugels is het personeelsbestand inmiddels verdubbeld en is BouwKennis uitgegroeid tot dé markt- en marketinginformatieleverancier in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Als directeur heeft Boudewijn in de loop der jaren een scherpe neus ontwikkeld voor de richting waarin markten zich ontwikkelen. Dit maakt Boudewijn een veelgevraagd spreker over de toekomst van (marketing in) de bouw. Hij spreekt voor allerlei doelgroepen, van managers en marketeers tot handelaren en installateurs. Boudewijn is van vele markten thuis en spreekt graag over uiteenlopende gebieden als b2b marketing, productie- en prognosecijfers, woningbouw en utiliteitsbouw, online media, e-commerce, de renovatiemarkt, duurzaamheid en de handel. Zie www.boudewijn.nu voor meer informatie.

Geef een reactie

Uw privacy en het gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies om de inhoud en de marketing van onze website te personaliseren, extra functies te bieden en websiteverkeer te analyseren.

Per categorie; functioneel of marketing, wordt duidelijk aangegeven waar de cookies voor dienen. U kunt zelf bepalen welke cookies aan of uit mogen staan.

Wanneer u direct op ‘Accepteren’ klikt dan gaat u akkoord met de toepassing van alle cookies binnen deze website.

Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens en gebruik van cookies kunt u vinden in onze privacyverklaring.

x

  • Functioneel
  • Marketing

Deze website gebruikt cookies die voor de functionaliteit van de website noodzakelijk zijn. Denk aan basisfuncties, instellingen, pagina-navigatie en o.a. toegang tot beveiligde delen van de website. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. Deze cookies zijn verplicht om te accepteren. Gegevens die via Google Analytics worden verwerkt zijn allemaal anoniem en bevatten geen persoonsgegevens.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
_ga Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 2 Jaar HTTP
_gat Google Analytics Beperkt het aantal geregistreerde gegevens voor Google 1 Minuut HTTP
_gid Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 1 Dag HTTP
ysdb-cookiealert bouwkennisblog.nl Bijhouden geaccepteerde cookies 1 Jaar HTTP
ysdb-cookiealert-hash bouwkennisblog.nl Bijhouden of de cookies aangepast zijn 1 Jaar HTTP

Deze website gebruikt cookies die worden gebruikt om een optimale beleving te bieden aan bezoekers. Via deze cookies kunnen we continu onze diensten versterken en verbeteren. We houden bijvoorbeeld in de gaten wat de meest favoriete pagina’s zijn. Wij maken op basis van onze cookies GEEN gebruik van advertenties. Alle gegevens zijn anoniem en niet traceerbaar naar de bezoeker.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
Hotjar, _hjUserId _hjIncludedInSample Hotjar Om inzicht te krijgen in waar gekeken en geklikt wordt op onze website wordt gebruik gemaakt van Hotjar cookies. Met behulp van de gegevens die door deze cookies worden verzameld kunnen we analyseren wat er op de website gedaan wordt om de website te kunnen verbeteren. 1 Jaar HTTP