Blik op de branche: met Paul Visser van CPG Nederland

In ‘Blik op de branche’ vragen we mensen uit de sector naar hun visie op de toekomst van de bouw. Dit keer spreken we Paul Visser (42), Marketing Manager Benelux bij CPG Nederland. Hij stuurt een klein team aan van vijf marketeers en technical managers. Door de coronamaatregelen die nog steeds voor zijn organisatie gelden, werkt hij veel thuis. Paul vertelt over zijn passie voor het marketingvak, wat hij zo leuk vindt aan zijn functie en over zijn toekomstverwachting van de bouwbranche.

Het complete plaatje

Als marketingmanager is Paul helemaal in zijn element. “Mijn werkdag is erg veelzijdig. Er is geen dag hetzelfde, dat maakt het leuk en uitdagend. Ik vind alle aspecten van marketing geweldig. Enerzijds ben je gestructureerd en gedisciplineerd bezig om plannen, zoals een communicatieplan of een productlancering, uit te voeren. Anderzijds zit er een creatief, ondernemend randje aan. Wij marketeers houden van nieuwe dingen, daar worden we enthousiast van. Daarnaast vind ik een persoonlijke band met collega’s belangrijk. Een goede samenwerking, een gemotiveerd team en humor zijn de kernwaarden waardoor ik mijn werk met plezier doe.”

Lessen in marketing

Paul heeft een hoop geleerd in zijn vakgebied. “Marketing is sowieso een vak waarin je moet blijven leren. Er zijn altijd ontwikkelingen en als je even niet oplet, mis je de boot. Ik ben mijn loopbaan begonnen in de commercie, een ideaal vertrekpunt voor marketing. Je snapt goed wat klanten beweegt en wat nodig is om een salesorganisatie te ondersteunen. Toen ik begon in marketing, moest ik de balans leren vinden tussen de organisatiedoelen en de wensen van de klant. Als verkoper ben je geneigd om op de stoel van de klant te zitten en als marketeer combineer je dat meer met denken vanuit je eigen strategie.”

Het beste advies dat Paul ooit kreeg kwam van zijn vader: “Het is de toon die de muziek maakt. Dat houd ik zowel zakelijk als privé in mijn achterhoofd. Je moet je altijd bewust zijn hoe iets overkomt op iemand. Dat geldt ook voor marketing. Je verplaatst je altijd in je publiek, je doelgroep.”

Disruptie in de bouwsector

De toekomst van de bouw staat volgens Paul nog wat te wachten. “Momenteel is de trend om steeds conceptueler te denken. Kijk bijvoorbeeld naar prefab om de doelstellingen voor verduurzaming en energiebesparing te halen. Die trend zal absoluut doorzetten. Maar wat ik ook vermoed in de komende jaren is een vorm van disruptie. We zagen het al in de hotel- en vervoersbranche, met spelers als Airbnb en Uber. Ik heb het gevoel dat zoiets ook in de bouwbranche gaat gebeuren. Dat er een partij van buitenaf komt met een ander businessmodel, die de boel op z’n kop zet en misschien traditionele spelers buitenspel zet. Dan zal blijken wie flexibel genoeg is om mee te bewegen en op de trend in te spelen.”

Compliment aan de sector

Paul sluit af met een mooie boodschap aan de sector: “We hebben meermaals een heftige economische crisis meegemaakt, maar ik vind het mooi dat ook de bouwsector de veerkracht heeft om weer op te krabbelen. Nu komt er een heel ander soort crisis. Wederom merk ik in de hele keten toch dat bedrijven doorgaan en oplossingen zoeken, ondanks de heftige impact. We zijn flexibel en in staat om dingen op een andere manier te doen. Mijn boodschap is eigenlijk een compliment aan de sector. Laten we dat doorzettingsvermogen vasthouden. Ik denk dat de bouwsector het in Nederland behoorlijk goed voor elkaar heeft en dat mag ook wel eens gezegd worden.”


Geef een reactie

Uw privacy en het gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies om de inhoud en de marketing van onze website te personaliseren, extra functies te bieden en websiteverkeer te analyseren.

Per categorie; functioneel of marketing, wordt duidelijk aangegeven waar de cookies voor dienen. U kunt zelf bepalen welke cookies aan of uit mogen staan.

Wanneer u direct op ‘Accepteren’ klikt dan gaat u akkoord met de toepassing van alle cookies binnen deze website.

Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens en gebruik van cookies kunt u vinden in onze privacyverklaring.

x

  • Functioneel
  • Marketing

Deze website gebruikt cookies die voor de functionaliteit van de website noodzakelijk zijn. Denk aan basisfuncties, instellingen, pagina-navigatie en o.a. toegang tot beveiligde delen van de website. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. Deze cookies zijn verplicht om te accepteren. Gegevens die via Google Analytics worden verwerkt zijn allemaal anoniem en bevatten geen persoonsgegevens.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
_ga Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 2 Jaar HTTP
_gat Google Analytics Beperkt het aantal geregistreerde gegevens voor Google 1 Minuut HTTP
_gid Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 1 Dag HTTP
ysdb-cookiealert bouwkennisblog.nl Bijhouden geaccepteerde cookies 1 Jaar HTTP
ysdb-cookiealert-hash bouwkennisblog.nl Bijhouden of de cookies aangepast zijn 1 Jaar HTTP

Deze website gebruikt cookies die worden gebruikt om een optimale beleving te bieden aan bezoekers. Via deze cookies kunnen we continu onze diensten versterken en verbeteren. We houden bijvoorbeeld in de gaten wat de meest favoriete pagina’s zijn. Wij maken op basis van onze cookies GEEN gebruik van advertenties. Alle gegevens zijn anoniem en niet traceerbaar naar de bezoeker.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
Hotjar, _hjUserId _hjIncludedInSample Hotjar Om inzicht te krijgen in waar gekeken en geklikt wordt op onze website wordt gebruik gemaakt van Hotjar cookies. Met behulp van de gegevens die door deze cookies worden verzameld kunnen we analyseren wat er op de website gedaan wordt om de website te kunnen verbeteren. 1 Jaar HTTP