Sjoerd Seffinga: “Wie aantoonbare meerwaarde creëert, hoeft niet bang te zijn voor transparantie”

meerwaardeElk jaar gaat BouwKennis aan de hand van de BouwKennis Marketing Jaarprijs op zoek naar het meest innovatieve marketingconcept van de bouw-, vastgoed- en installatiesector. De inschrijving voor deze marketingaward is sinds 22 februari geopend. Concepten kunnen tot en met 20 april worden ingeschreven met het inschrijfformulier.

Tot die tijd publiceren we iedere vrijdag een blog vanuit de juryleden, waarbij zij hun visie op marketing geven. Dit doen ze aan de hand van zes standaard vragen. Dit keer is het woord aan nieuw jurylid Sjoerd Seffinga. In 2017 won hij met Kingspan de BouwKennis Marketing Jaarprijs met het concept FutureProof. Een complete positieve oplossing voor asbestdaken. Daarom neemt Sjoerd nu als gastjurylid plaats in de jury: “Ga voor een duidelijke win-win combinatie.”

Wie: Sjoerd Seffinga
Huidige functie: Business Unit Manager Energy binnen Kingspan
Jurylid sinds: 2018

1. Wat betekent marketing voor jou?

Marketing betekent voor mij luisteren, de vraag begrijpen en daarna het product, dienst of concept perfect afstemmen op de behoefte uit de markt. Marketing wordt vaak gezien als de promotie van je product, terwijl ik denk dat de P van Product (uit de 4 P’s) het belangrijkst is. Wanneer je product ‘klopt’ worden de andere onderdelen ook veel beter en gemakkelijker om in te vullen.

2. Wat is jouw gouden marketingtip voor 2018?

Ga voor een duidelijke win-win combinatie. Klanten begrijpen dat elk bedrijf er is om geld te verdienen en dat is prima wanneer je aantoonbare waarde toevoegt aan je product en het ook een positieve waarde voor de klant oplevert. Wanneer je dat duidelijk kan maken en ook op de juiste manier kunt overbrengen, heb je wat mij betreft een positief marketingconcept.

3. Wat maakt volgens jou een marketingconcept succesvol?

Wanneer een product geen extra uitleg nodig heeft en de meerwaarde in een paar zinnen uit te leggen is. Als het goed is verkoopt het daarna zichzelf. Een winnend marketingconcept heeft wat mij betreft ook een vernieuwend karakter.

4. Hoe gaat marketing volgens jou de komende jaren veranderen?

Ik denk dat het steeds meer gaat om de meerwaarde van een product en niet alleen om de verpakking en de boodschap. Alles is zo ontzettend transparant, iedereen kan alles opzoeken, vergelijken en overal vandaan halen. Wanneer je aantoonbare meerwaarde creëert, hoef je niet bang te zijn voor het vergelijk.

5. Waarom moeten marketeers zich inschrijven voor de BouwKennis Marketing Jaarprijs?

De BouwKennis Marketing Jaarprijs geeft je als bedrijf de erkenning dat je een mooi marketingconcept in de markt hebt gezet en een bevestiging van de potentie van het product. Het helpt je om je concept nog verder te verscherpen, de pitch van je product te verbeteren en gratis publiciteit te krijgen.

6. Welke aspecten van een inschrijving maken voor jou dat iemand een kanshebber is?

Mijn voorkeur gaat uit naar een duidelijk ‘win-win’ product. Vernieuwing en originaliteit dragen ook bij aan een positief oordeel. Ik vind het mooi wanneer een product een positief gevoel achterlaat.


Over de auteur: BouwKennis Redactie

Naast artikelen van vaste bloggers en gastbloggers, vind je op het BouwKennisBlog diverse artikelen uit de pen van de redactie van BouwKennis. Deze inhoudelijke artikelen gaan vooral over onderwerpen binnen of buiten de bouwbranche die stuk voor stuk van grote invloed zijn op het beleid en de dagelijkse praktijk van ondernemingen die werkzaam zijn in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Denk hierbij aan de economie, demografie en woning- en utiliteitsbouw. Zoals je van BouwKennis gewend bent, worden deze onderwerpen gevat in weldoordachte, goed onderbouwde artikelen die duidelijk maken in welke richting de sector echt beweegt.

Geef een reactie

Uw privacy en het gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies om de inhoud en de marketing van onze website te personaliseren, extra functies te bieden en websiteverkeer te analyseren.

Per categorie; functioneel of marketing, wordt duidelijk aangegeven waar de cookies voor dienen. U kunt zelf bepalen welke cookies aan of uit mogen staan.

Wanneer u direct op ‘Accepteren’ klikt dan gaat u akkoord met de toepassing van alle cookies binnen deze website.

Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens en gebruik van cookies kunt u vinden in onze privacyverklaring.

x

  • Functioneel
  • Marketing

Deze website gebruikt cookies die voor de functionaliteit van de website noodzakelijk zijn. Denk aan basisfuncties, instellingen, pagina-navigatie en o.a. toegang tot beveiligde delen van de website. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. Deze cookies zijn verplicht om te accepteren. Gegevens die via Google Analytics worden verwerkt zijn allemaal anoniem en bevatten geen persoonsgegevens.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
_ga Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 2 Jaar HTTP
_gat Google Analytics Beperkt het aantal geregistreerde gegevens voor Google 1 Minuut HTTP
_gid Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 1 Dag HTTP
ysdb-cookiealert bouwkennisblog.nl Bijhouden geaccepteerde cookies 1 Jaar HTTP
ysdb-cookiealert-hash bouwkennisblog.nl Bijhouden of de cookies aangepast zijn 1 Jaar HTTP

Deze website gebruikt cookies die worden gebruikt om een optimale beleving te bieden aan bezoekers. Via deze cookies kunnen we continu onze diensten versterken en verbeteren. We houden bijvoorbeeld in de gaten wat de meest favoriete pagina’s zijn. Wij maken op basis van onze cookies GEEN gebruik van advertenties. Alle gegevens zijn anoniem en niet traceerbaar naar de bezoeker.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
Hotjar, _hjUserId _hjIncludedInSample Hotjar Om inzicht te krijgen in waar gekeken en geklikt wordt op onze website wordt gebruik gemaakt van Hotjar cookies. Met behulp van de gegevens die door deze cookies worden verzameld kunnen we analyseren wat er op de website gedaan wordt om de website te kunnen verbeteren. 1 Jaar HTTP