4 praktische tips om je huis sneller te verkopen

De één verkoopt zijn huis in de eerste week dat het in de verkoop gaat, bij de ander staat het huis na twee jaar nog steeds te koop. Onderzoekers stellen dat je in de eerste weken de grootste kans hebt om je huis te verkopen, dus gebruik deze periode dan ook zo goed mogelijk.

In dit artikel lees je vier praktische tips die helpen een huis sneller te verkopen.

Een eerste indruk maak je maar een keer

De tuin is vaak het eerste waar een potentiële koper mee in aanraking komt bij een bezichtiging. De tuin speelt hierdoor een grote factor bij de eerste indruk. Een tuin waar zichtbaar aandacht is besteed aan het tuinonderhoud, maakt een goede indruk op de kijker. Dit kan ook een indicatie zijn voor de rest van het huis. Ben jij van plan je huis te verkopen, maar lijkt de tuin op een wildernis? Wees niet bang, je hoeft de tuin echt niet volledig aan te passen. Vaak wegen de kosten van een tuinaanleg niet af tegen de stijging in waarde van het huis. Zie een nette tuin als een factor die zorgt dat mensen verliefd raken op het huis. Zorg er voor dat de tuin er niet uitziet als een verwilderd oerwoud, kopers moeten zichzelf in de tuin zien zitten.

Werk achterstallig onderhoud weg

Een koper ziet een mooi huis en is van plan een kijkje te gaan nemen. Bij aankomst ziet hij direct dat het achterstallige onderhoud enorm is, terwijl dit op de foto’s niet zichtbaar was. Een enorme afknapper natuurlijk. Uit onderzoek blijkt dat 68% van de huizenzoekers op zoek is naar een huis dat volledig af is. Voor een huis dat helemaal af is zijn dus meer geïnteresseerden dan voor een huis waar nog volop in geklust moet worden. Hoe meer interesse, hoe groter de kans dat kopers tegen elkaar gaan opbieden. Je bent het huis niet alleen sneller kwijt, maar nog voor een hogere prijs ook.

Schakel een goede makelaar in

Een goede makelaar is het halve werk. Ga niet zomaar met een makelaar in zee omdat de overbuurman dit toevallig ook heeft gedaan, maar doe gericht onderzoek. Een goede makelaar weet als de beste hoe hij marketing voor je huis inzet. Mocht je in de eerste week een aantal aanvragen krijgen voor kijkers, zorg er dan voor dat je makelaar deze bezichtigingen op dezelfde dag plant. Dit heeft de volgende voordelen:

  • Je hoeft maar één keer op te ruimen;
  • Kijkers zien dat er meer kapers op de kust zijn;
  • Je krijgt alle vragen in één keer;
  • Het is transparant.
Maak gebruik van social media

Tegenwoordig is er geen ontkomen meer aan: social media. Ook in de huizenmarkt begint dit steeds populairder te worden. Plaats de betaalde advertentie van Funda of Jaap op een ludieke manier op gratis kanalen als Facebook, Instagram, Twitter of Pinterest. Er zijn vast wel vrienden en kennissen die de post willen delen. Je loopt nu de kans dat de advertentie viral gaat en een enorm bereik krijgt. Iets wat op Funda en Jaap nooit gebeurt. Het nadeel is wel dat de sociale media verbonden zijn aan je eigen naam, waardoor mensen die de post voorbij zien komen ook direct weten waar je woont. Houd hier dus rekening mee bij het uploaden.

Ingezonden door: hovenier-weetjes.nl.


Over de auteur: Advertorial

BouwKennis biedt een uitgebreid scala aan adverteer- en promotiemogelijkheden. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Carmen of Carola via marcom@bouwkennis.nl.

Geef een reactie

Uw privacy en het gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies om de inhoud en de marketing van onze website te personaliseren, extra functies te bieden en websiteverkeer te analyseren.

Per categorie; functioneel of marketing, wordt duidelijk aangegeven waar de cookies voor dienen. U kunt zelf bepalen welke cookies aan of uit mogen staan.

Wanneer u direct op ‘Accepteren’ klikt dan gaat u akkoord met de toepassing van alle cookies binnen deze website.

Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens en gebruik van cookies kunt u vinden in onze privacyverklaring.

x

  • Functioneel
  • Marketing

Deze website gebruikt cookies die voor de functionaliteit van de website noodzakelijk zijn. Denk aan basisfuncties, instellingen, pagina-navigatie en o.a. toegang tot beveiligde delen van de website. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. Deze cookies zijn verplicht om te accepteren. Gegevens die via Google Analytics worden verwerkt zijn allemaal anoniem en bevatten geen persoonsgegevens.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
_ga Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 2 Jaar HTTP
_gat Google Analytics Beperkt het aantal geregistreerde gegevens voor Google 1 Minuut HTTP
_gid Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 1 Dag HTTP
ysdb-cookiealert bouwkennisblog.nl Bijhouden geaccepteerde cookies 1 Jaar HTTP
ysdb-cookiealert-hash bouwkennisblog.nl Bijhouden of de cookies aangepast zijn 1 Jaar HTTP

Deze website gebruikt cookies die worden gebruikt om een optimale beleving te bieden aan bezoekers. Via deze cookies kunnen we continu onze diensten versterken en verbeteren. We houden bijvoorbeeld in de gaten wat de meest favoriete pagina’s zijn. Wij maken op basis van onze cookies GEEN gebruik van advertenties. Alle gegevens zijn anoniem en niet traceerbaar naar de bezoeker.

 

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
Hotjar, _hjUserId _hjIncludedInSample Hotjar Om inzicht te krijgen in waar gekeken en geklikt wordt op onze website wordt gebruik gemaakt van Hotjar cookies. Met behulp van de gegevens die door deze cookies worden verzameld kunnen we analyseren wat er op de website gedaan wordt om de website te kunnen verbeteren. 1 Jaar HTTP