BouwKennis KwartaalVisie

De BouwKennis KwartaalVisie is dé uitgave voor marketeers en beleidsmakers in de bouw. Op serieuze maar toegankelijke wijze laat het blad 4 keer per jaar de bouwproductie en -conjunctuur de revue passeren zodat lezers in één oogopslag zien hoe de bouw ervoor staat. Daarnaast wordt in elk nummer een actueel thema belicht via onderzoek en interviews met experts.

Bekijk hieronder het overzicht van eerder verschenen edities of neem direct een abonnement.


KwartaalVisie nr. 1 2017: Customer journey

  • Erik Roscam Abbing: zes essentiële vragen over de customer journey beantwoord
  • Businesscase BPD: klant aan het roer bij online aankoop nieuwbouwwoning
  • Exclusief onderzoek: hoe verhouden online en offline zich tot elkaar?

(meer…)

KwartaalVisie nr. 4 2016: Neuromarketing

  • Tim Zuidgeest: “Gedrag is de belangrijkste voorspeller van gedrag”
  • Erik Schoppen: “De basis van een sterk merk is vertrouwen”
  • Exclusief onderzoek: Neuromarketing in de bouw: wat is de status?

(meer…)

KwartaalVisie Q3 2016

KwartaalVisie nr. 3 2016: Agile marketing

  • Paul Ligtenberg: agile werken is niet one-size-fits-all
  • De agile marketing organisatie: anders georganiseerd de markt veroveren
  • Onderzoek: hoe agile zijn bouwmaterialenfabrikanten?

(meer…)

KwartaalVisie

KwartaalVisie nr. 2 2016: Contentmarketing

  • Businesscase Philips Lighting: elkaar blijven ontmoeten in de digitale wereld
  • Businesscase Limburgia Utiliteitsdeuren: contentmarketing is geen trucje
  • Exclusief onderzoek: welke vraagstukken spelen er onder de uitvoerende bouw?

(meer…)

KwartaalVisie nr.1 2016: Bouwconcepten

  • Praktijkcase nieuwbouw: MorgenWonen van VolkerWessels
  • Praktijkcase renovatie: De BredeStroomversnelling en integrale renovatieconcepten
  • Exclusief onderzoek: de houding van de bouwketen ten opzichte van conceptueel bouwen

(meer…)

KwartaalVisie nr.4 2015: Marketing automation

  • Aldo Wink: “Marketing automation is vooral een luistertool”
  • Marketingcase: Bruynzeel Storage Systems over de uitrol van marketing automation
  • Onderzoek: het belang van relevante content tijdens de klantreis

(meer…)

KwartaalVisie nr.3 2015: Branding

  • Gaby Nedeski over transparantie en de invloed van medewerkers op het merk
  • Andy Mosmans: “branding is werken aan een mentaal bouwwerk”
  • Marketingcase: Mylène Heystek en de omslag bij PPG Architectural Coatings

(meer…)